آفتاب
وزیر خارجه روسیه:

آمریکا کره‌شمالی را «تحریک می‌کند»

آمریکا کره‌شمالی را «تحریک می‌کند»

وزیر خارجه روسیه با رد درخواست آمریکا برای قطع رابطه با کره‌شمالی به دلیل آزمایش موشکی جدید این کشور، واشنگتن را متهم کرد که پیونگ‌یانگ را «تحریک می‌کند».

‌به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال تازه‌ترین آزمایش موشکی کره‌شمالی که مقام‌های این کشور مدعی هستند می‌توانند با آن آمریکا را نیز هدف قرار دهند، ایالات متحده از همه کشورهای جهان خواست روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با پیونگ‌یانگ قطع کنند.

در واکنش به این درخواست، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در بلاورس در جمع خبرنگاران با این درخواست آمریکا مخالفت کرد و آن را «منفی» خواند.

لاوروف با تکرار سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه همچنین افزوده که مسکو بارها گفته‌است افزایش فشارها از طریق تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده‌است.

وی آمریکا را به تلاش برای تحریک دولت «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی متهم کرده و گفته که آمریکایی‌ها باید در مورد اهداف خود نسبت به کره‌شمالی توضیح دهند و اگر قصد نابودی این کشور منزوی را دارند، رهبران این کشور این موضوع را به‌طور مستقیم اعلام کنند.

این دیپلمات ارشد روس به صراحت اضافه کرد که به نظر او موضع‌گیری‌های اخیر مقام‌های ایالات متحده با هدف تحریک کیم‌جونگ اون برای انجام اقدامات افراطی اتخاذ شده‌ است.

وی به‌طور مثال به برنامه آمریکا برای برگزاری یک مانور هوایی بزرگ با کره‌جنوبی در ماه دسامبر اشاره کرد و از واشنگتن خواست به جای این نوع اقدامات «تحریک‌آمیز» ، رو به مذاکره بیاورد.

موشک قاره‌پیمایی که کره شمالی روز چهارشنبه آزمایش کرد، به ارتفاع در حدود ۴۴۷۵ کیلومتری رسید و توانست در مدت ۵۳ دقیقه پرواز خود مسیری ۹۶۰ کیلومتری را طی کند.

 

کد N1797859

وبگردی