آفتاب

طاس‌شدن پیش‌از موقع

طاس‌شدن پیش‌از موقع

همشهری آنلاین: شاید تصور شود که ستاره شدن نیازمند انبوهی خرمن موی بلوند یا خوش فرم است. اما ستاره‌هایی در عالم ورزش یا سینما بدون حتی یک تار مو درخشیدند

شايد شنيده باشد افراد كم مو يا طاس نگران تمسخر باشند. طاسی عارضه‌اي است که در جامعه‌ي ما فراگیر می‌نماید و چندي است كه مردان جوان ایرانی برای درمان طاسی و كسب زیبايي به تكاپو افتاده‌اند، موضوعي كه دستمايه تبليغات فراوان براي موسسات و روش‌هاي مختلف درمان طاسي شده است.

برای اطلاع بیشتر درباره‌ي طاسی، دلايل آن و روش‌هاي درمان يا پيشگيري از اين معضل با دکتر سهیل فاتح، متخصص پوست و مو از دانشگاه تهران و عضو آکادمی متخصصین پوست آمريكا گفت‌وگو كرديم.

  • از كی كچل شد؟

بیماری‌های مرتبط با مو شامل اين مواردند: بیماری‌های قارچی و انگلی، بیماری‌های خودایمنی، ریزش مو همراه بارداری، بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی و بیماری‌های روان‌زاد.

مشهورترین بیماری عفونی مرتبط با مو درگیری قارچی سر یا همان کچلی است که این بیماری عمدتا در سنین کودکی در تعقيب تماس‌های نزدیک کودکان با کودک مبتلا رخ می‌دهد. علامت مهمان، ترشحات خارجي و سست شدن موها در یک ناحیه است.

اگر کچلی سریعا درمان شود خوشبختانه بدون هیچ عارضه‌ای بهبودی می‌یابد. در مواردی که کچلی درمان نشود ممکن است تمام سر را بگیرد و حتی ریزش موی دایمی بدهد.

از مهم‌تربن بیماری‌های انگلی مرتبط با مو

کد N1797849

وبگردی