آفتاب

ایران چطور به سلطه ژاپن در فوتبال آسیا خاتمه داد؟

ایران چطور به سلطه ژاپن در فوتبال آسیا خاتمه داد؟

ایسنا نوشت:فدراسیون فوتبال ایران با عملکرد بسیار خوب خود در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بخش پایه توانست پس از سه سال، عنوان بهترین فدراسیون قاره را از دستان ژاپن خارج کند و برای سومین بار بهترین فدراسیون آسیا شود.

دیروز (چهارشنبه) مراسم برترین‌های آسیا در بانکوک تایلند برگزار شد و فوتبال ایران در دو بخش صاحب بهترین‌ جایزه شد. فدراسیون فوتبال ایران توانست جایزه برترین فدراسیون الهام بخش آسیا که معادل "بهترین فدراسیون سال" است را به دست بیاورد.

همچنین علی اصغر حسن زاده، بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران و گیتی پسند اصفهان توانست برای سومین بار عنوان بهترین بازیکن قاره را از آن خود کند.

AFC در گزارشی به موفقیت‌های ایران در طی یک سال اخیر پرداخته است و ایران را این چنین بیان‌ می‌کند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان تیم اول آسیایی در ماه ژوئن مجوز  این مسابقات را به دست آورد و از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. عملکرد ایران نه تنها در بخش فوتبال باشگاهی بلکه در فوتسال هم قابل قبول بود. در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های فوتسال آسیا که در ویتنام برگزار شد، تیم صنایع گیتی پسند بعد از عملکرد عالی در دور گروهی در دیدار پایانی با حساب ۳ بر ۲ برابر چونبری تایلند شکست خورد و نایب قهرمان شد.

همچنین در ماه مارس و در مراسم اختتامیه مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی، ایران در رده سوم این رقابت‌ها جای گرفت و در ضربات پنالتی‌ مقابل تاهیتی مغلوب شد.

این جایزه معتبر به اعضای از AFC اهدا می‌شود که از مدیریت حرفه‌ای و همچنین سهم خوبی در توسعه و ارتباط بازی در تمامی سطوح داشته باشند.

از سال ۲۰۱۳ AFC با تنوع بخشیدن به این بخش از جوایز چندین فدراسیون‌ را در بخش‌های الهام بخش، جاه طلبی و توسعه انتخاب می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پیش از این و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این جایزه را فدراسیون فوتبال ژاپن کسب کرده بود که پس از سه سال به فدراسیون فوتبال ایران رسیده است و همین موضوع به اهمیت‌های آن ‌اضافه می‌کند.

اجلاس اخیر AFC یک دستاورد بزرگ دیگر هم برای ایران به دنبال داشت و این فدراسیون توانست پس از دو سال و با همکاری قطر، AFC را مجاب به مخالفت با درخواست فدراسیون‌های عربستان و امارات برای امتناع از حضور در ایران و قطر کند.

 

251 41

کد N1797750

وبگردی