آفتاب

رهبر انقلاب: مسئولان از کم‌کاری در اقامه زکات طلب عفو کنند

رهبر انقلاب: مسئولان از کم‌کاری در اقامه زکات طلب عفو کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به اجلاس سالانه زکات با اشاره به جایگاه برجسته و اهمیت والای این فریضه، از کم‌کاری در امر اقامه زکات انتقاد و تأکید کردند: نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای، برگزاری همایش سالانه برای ترویج زکات از بزرگترین توفیقات الهی دانستند و با بیان اینکه ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم‌کاری در اقامه زکات، عفو و آمرزش خداوند را طلب کنیم، مسئولان همه بخشهای مرتبط دولتی را به همکاری همه‌جانبه در این امر فراخواندند.

ایشان با استناد به قرآن کریم، «ایتاء زکوة» را از جمله کارکردهای برجسته مجاهدان راه حق پس از پیروزی برشمردند و بر این اساس افزودند: نظام جمهوری اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و تشکیل مجتمع اسلامی پدید آمده است، پس باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه‌ی برنامه‌های خود گذارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین کارهای تحقیقاتی و معرفتی در خصوص زکات را ناکافی دانستند و ابراز امیدواری کردند نهضت احیاء و ترویج زکات در همه سطوح، به کارکردهای شایسته خود منتهی شود و برکات بی‌پایان آن شامل مردم و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

دیدار دست‌اندرکاران کنگره قرآن و علوم انسانی با رهبر انقلاب

همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره قرآن و علوم انسانی که در تاریخ یک خرداد ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قم منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، رجوع به قرآن کریم و پاسخ‌یافتن برای مسائل گوناگون فکری، عملی، سیاسی و اجتماعی از جمله موضوع مهم علوم انسانی را بسیار ضروری خواندند و گفتند: در برخی شاخه‌های علوم انسانی، سابقه چند صد سال مطالعه و نقادی در دنیا وجود دارد و پیش‌نیاز ورود به علوم انسانی و جدا کردن آن از ریشه‌های غیردینی یا ضددینی و اتصال به منشأ قرآنی و وحیانی، تسلط کامل بر کارها و پیشرفت‌های انجام‌شده در جهان است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر انجام پژوهش و تحقیقات در قالب کار گروهی و همچنین لزوم همکاری مراکز و گروههای مختلفی که در موضوع هدایت علوم انسانی به سوی آموزه‌های اسلامی در حال تحقیق و فعالیت هستند، افزودند: علاوه بر محققان داخلی، برخی متفکران جهان اسلام در حال مطالعه و پژوهش در خصوص علوم انسانی اسلامی هستند که باید مراکزی همچون جامعة‌المصطفی با شناسایی این افراد و آثارشان، زمینه همکاری و همبستگی متقابل را در سطح وسیع بین‌المللی شکل بدهند.

ایشان همچنین با تأکید بر افزایش کیفیت پژوهش‌های علمی و ابراز امیدواری در خصوص تولید مقالات راهگشا و پر مغز در کنگره قرآن و علوم‌انسانی، برخی آثار و تولیدات فضلای جوان و نواندیش قم را بسیار با ارزش، امیدوارکننده و نویدبخش آغاز یک حرکت عمومی و رو به جلو در پژوهش‌های حوزوی دانستند.

29212

کد N1797621

وبگردی