آفتاب

لزوم پی‌جویی جرایم قربانیان کمتر از 15 سال و سالخوردگان

لزوم پی‌جویی جرایم قربانیان کمتر از 15 سال و سالخوردگان

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا گفت: آسیب شناسی پرونده های جرایم جنایی لازم و ضروری است، چرا که از این طریق ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها می توان به راهکارهای جلوگیری از وقوع بیشتر دست یافت.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "آریا حاجی زاده" در همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اظهار داشت: یکسان سازی روش های پی جویی پرونده های جنایی و همچنین آشنایی با جدیدترین توانمندی ها در عرصه های مربوط و موثر در کشف جرم از اهداف این همایش است.

وی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدامات انجام شده و بهره گیری بهتر از بانک های اطلاعاتی در عرصه جرایم جنایی در سراسر کشور از دیگر اهداف پلیس مبارزه با جرایم جنایی است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اهمیت آموزش کارکنان این حوزه، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مختلف  در ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی کارآگاهان تاثیر بسزایی داشته است.

وی همچنین با اشاره به توجه ویژه در کشف پرونده های معوق، افزود: پرونده های جنایی (قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ...) کنار گذاشته نمی شود و همچنان تا کشف پی جویی آن ادامه دارد.

حاجی زاده تصریح کرد: آسیب شناسی پرونده های جرایم جنایی لازم و ضروری است، چرا که از این طریق ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها می توان به راهکارهای جلوگیری از وقوع بیشتر دست یافت.

وی به ابلاغ تدابیر رئیس پلیس آگاهی کشور به رده های متناظر جرایم جنایی اشاره کرد و گفت: پی جویی جرایمی که قربانی زیر 15 سال و افراد سالخورده را در بر می گیرد، بسیار مهم است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: احصاء خلاء و نیازمندی های استان ها و تلاش در جهت رفع و انعکاس آنها به مراجع ذی صلاح از جمله اقدامات پلیس جرایم جنایی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کیفیت پی جویی پرونده های جرایم جنایی، اظهار داشت: تلاش در جهت کاهش وقوع جرایم جنایی مورد تاکید بوده که در این خصوص پیشگیری نیز از اولویت های اصلی ماست.

وی گفت: از قابلیت های تشخیص هویت، اطلاعات جنایی و رده های پشتیبانی کننده در جهت کشف جرایم جنایی استفاده می شود که بسیار در عملکرد این حوزه موثر است.

حاجی زاده از تلاش شبانه روزی روسا و کارکنان در حوزه جرایم جنایی سراسر کشور قدردانی کرد و افزود: افسران مجرب و کارآگاهان توانمند ما بدون وقفه و در همه مواقع در صحنه ها حضور دارند تا به پرونده های جنایی رسیدگی کنند که به طور قطع آنها نقش تاثیر گذاری در روند رو به رشد این پلیس دارند.

کد N1797472

وبگردی