آفتاب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری با مجمع جهانی صلح‌ اسلامی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری با مجمع جهانی صلح‌ اسلامی

به‌منظور استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه داخلی و بین المللی، معاونت حقوق بشر و امور بین الملل با مجمع جهانی صلح اسلامی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش ایلنا، حسین عرفانی مدیرکل دفتر حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و مجمع جهانی صلح اسلامی با حضور محمود عباسی معاون وزیر دادگستری و داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی به امضاء رسید.

 وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین برای پرداختن به موضوعاتی از جمله حقوق بشر و کرامت انسانی، صلح عادلانه و ... در قالب برگزاری نشست ها و همایش های مشترک، انجام پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی و همچنین اجرای برنامه‌های مناسبتی از اهم برنامه‌های آتی مشترک می‌باشد.

 عباسی در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات مثبت و موثر مجمع جهانی صلح اسلامی، برنامه‌ریزی برای اجرای اهداف مشترک با هدف توسعه و ترویج فرهنگ صلح و حقوق بشر در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

 دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی نیز ضمن برشمردن برخی از اقدامات آن مجمع برای همکاری با وزارت دادگستری در حوزه‌های مورد تفاهم اعلام آمادگی کرد.

کد N1797380

وبگردی