آفتاب

کمیته بودجه سنا طرح مالیاتی جمهوری خواهان را تصویب کرد

کمیته بودجه سنا طرح مالیاتی جمهوری خواهان را تصویب کرد

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه اعلام کرد: نمایندگان جمهوری خواه کمیته بودجه سنای آمریکا با یک رای گیری ناگهانی طرح کاهش مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به تصویب رساندند.

 رویترز افزود: تصویب این طرح در این کمیته راه را برای رای گیری کامل درباره آن در سنا تا روز پنجشنبه هموارخواهد کرد. تصویب این طرح در حالی انجام شد که برخی از جزییات آن هنوز نیاز به بررسی دارد.

مخالفان این طرح در حالی که کمیته بودجه سنا با 12 رای موافق در مقابل 11 رای مخالف بدون هیچ مذاکره ای این طرح را تصویب کرد، در اتاق استماع کنگره خواستار لغو آن شدند. تصویب این طرح همچنین خشم دمکرات ها را برانگیخت.

بعد از تصویب این طرح، اعضای جمهوری خواه کمیته بودجه بسرعت محل را ترک کردند و این در حالی بود که دمکرات ها از فقدان مذاکره بر سر طرحی که قانون مالیاتی آمریکا را دگرگون خواهد کرد، شکایت داشتند.

بعد از این رای گیری، ترامپ به خبرنگاران گفت: فکر می کنم ما این طرح را تصویب خواهیم کرد.

وی با این حال گفت که این طرح به برخی اصلاحات نیاز دارد.

جمهوری خواهان در تکمیل این طرح تعجیل دارند و امیدوارند از اختلافات طولانی که تلاش های آنها را برای لغو طرح مراقبت مقرون بصرفه یا همان اوباماکرناکام گذاشت، اجتناب کنند.

از زمان روی کار آمدن ترامپ در ژانویه گذشته، وی و جمهوری خواهان طرفدارش در کنگره نتوانسته اند قانون مهمی را تصویب کنند و این حقیقتی است که آنها می خواهند قبل از هرگونه مواجهه با رای دهندگان در انتخابات کنگره سال 2018 آن را تغییر دهند.

اگر سنا موفق شود در اواخر این هفته طرح مالیاتی را تصویب کند، این طرح باید قبل از ارسال به کاخ سفید برای امضا و تبدیل آن به قانون از سوی ترامپ، جایگزین طرحی شود که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

رهبران جمهوری خواه تایید کرده اند که برای تصویب نهایی این طرح در سنا هنوز به جلب حمایت برای آن نیاز دارند. جمهوری خواهان در سنا با داشتن 52 کرسی در مقابل 48 کرسی دمکرات ها اکثریت را در این مجلس تشکیل می دهند.

«میچ مک کانل» رهبر جمهوری خواهان سنا در یک کنفرانس خبری تایید کرد که این یک تلاش چالش برانگیز خواهد بود.

دمکرات ها طرح مالیاتی جمهوری خواهان را امتیازی به شرکت ها و افراد ثروتمند قلمداد می کنند و از این رو مخالف آن هستند.

طرح مالیاتی سنا، نرخ مالیات شرکت ها را از 35 درصد به 20 درصد کاهش خواهد داد. این طرح همچنین کاهش مالیات سود شرکت های خارجی را شامل می شود و مالیات بر درامد شرکت های خارجی را از نظام مالیاتی آمریکا معاف می کند.

این طرح همچنین کسری بودجه آمریکا را در یک دوره 10 ساله به 1.4 تریلیون دلار افزایش خواهد داد. جمهوری خواهان معتقدند رشد اقتصادی بیشتر این شکاف را پر خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان با اکثریت بالاتری در مقایسه با تعدادشان در سنا است، چند هفته پیش نسخه خاص خود در زمینه اصلاحات مالیاتی را بدون حمایت دمکرات ها تصویب کرد.

ترامپ مشتاق است لایحه اصلاحات مالیاتی با حداکثر آرا تصویب شود تا به نخستین پیروزی خود در بخش قانونگذاری نائل شود.

تابستان گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا طرح جایگزین اوباماکر را تصویب کرد اما سنا پس از چند جلسه نتوانست در این زمینه به توافق برسد. این مساله به حدی ترامپ را خشمگین کرد که به طور علنی از میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا انتقاد کرد.

52310

کد N1797361

وبگردی