آفتاب

بازدید گروه فرهنگی-هنری ایالت بادن ورتمبرگ آلمان، از موزه هنرهای معاصر

بازدید گروه فرهنگی-هنری ایالت بادن ورتمبرگ آلمان، از موزه هنرهای معاصر

معاون وزیر علوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروه فرهنگی – هنری این ایالت ضمن دیدار با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه آثار تونی کرگ بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، پترا اولشوفسکی (معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان) به همراه گروهی از مقامات فرهنگی – هنری، خبرنگاران و هنرمندان ایالت بادن ورتمبرگ؛ ازجمله کریستیانه لانگه (رئیس گالری اشتوتگارت)، پیا مولر تام (رئیس گالری ایالتی کارلسوهه)، یوهان هولتن (رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن) و ... ، ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با علی محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) از نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند انگلیسی – آلمانی بازدید کردند.

در این دیدار، رییس موزه هنرهای معاصر تهران با معرفی موزه، اساس و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها و آثار گنجینه گفت: موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به عنوان تنها بنیاد فرهنگی‌–‌هنری موزه‌ای است که کارکرد معاصر دارد و تنها موزه مهم در خاورمیانه است و اهمیت پژوهش در زمینه نمایشگاه‌های این موزه و تأثیر برگزاری این نمایشگاه‌ها را بر وضیعت هنری منطقه تأکید کرد.

زارع در ادامه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به اسم خود مفتخر است و خوشبختانه اسم خود را از جایی وام نگرفته و همچنان بزرگترین آثار هنر غربی در کنار هنر منطقه را در گنجینه خود نگهداری می‌کند.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران از تبادلات فرهنگی – هنری و هم‌چنین از برگزاری نمایشگاه بین ایران و آلمان استقبال کرد.

در این دیدار پترا اولشوفسکی (معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ) گفت: وظیفه اولیه نهادهایی مثل این گروه اعزامی از آلمان و موزه‌های ایران، امکان سنجی هرچه بیشتر و تعامل فرهنگی و هنری بین دو کشور است و دنیا مشتاق دیدن آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.

همچنین کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت با توجه شناخت اروپایی‌ها از هنر معاصر غربی گفت: شناخت اروپایی‌ها از هنر معاصر غربی قطعاً عمیق‌تر و بیشتر است تا شناخت‌شان از هنر معاصر خاورمیانه و بخصوص ایران و این خود دلیل اشتیاق مؤسسات و بنیادهای هنری اروپایی برای تعامل با مؤسسات هنری و خاورمیانه است.

پیا مولر تام (رییس گالری ایالتی کارلسوهه) با تأکید بر این نکته که موزه هنرهای معاصر تهران در سطح بین‌المللی بسیار شناخته شده است گفت: با توجه با این شناخت و اعتبار است که کنجکاوی و شوق زیادی برای دیدن این آثار در بین اهالی هنر در اروپا وجود دارد.

یوهان هولتن (رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن) نیز در این جلسه گفت: فضایی که من مدیریت آن را به عهده دارم بر خلاف فضاهای موزه‌ای، از مجموعه خاصی نگهداری نمی‌کند اما با رویکرد فراگیر جهانی، علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌ها و پرژه‌های مطالعاتی با همکاری مؤسساتی همچون موزه هنرهای معاصر تهران هستیم.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این دیدار کتاب گنجینه آثار خارجی موزه، کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه (نمایشگاه مسافران برلین و رم) و کتاب آثار نمایشگاه کارنامه را اهدا کرد.

در این دیدار علی‌اکبر صادقی از هنرمندان پیشکسوت و معاصر کشورمان به همراه تعدادی از نمایشگاه‌گردان‌ها، با گروه آلمانی دیدار و به تبادل اطلاعات هنر معاصر و مدرن پرداختند.

کد N1797256

وبگردی