آفتاب

علی عبدالله صالح توقف حملات موشکی به عربستان را مشروط کرد

علی عبدالله صالح توقف حملات موشکی به عربستان را مشروط کرد

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور پیشین یمن توقف حملات موشکی انصارالله به عربستان را در گرو پایان محاصره یمن و حملات هوایی ائتلاف متجاور عربی به این کشور دانست.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای الیمن الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در سخنرانی در صنعاء گفت: تلاش‌ها برای تشویق نیروهای انصارالله به توقف حملات موشکی به عربستان بخشی از نقشه راهی است که در نهایت به مذاکره منجر می‌شود.

صالح با اشاره به زبان مشترک طرف‌های یمنی و کشورهای عضو ائتلاف عربی از برخی دیگر از کشورهای عربی مانند مصر و سودان خواست از ائتلاف جدا شوند.

وی خطاب به عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت: هیچ خطری از سوی موشک‌های ما متوجه اماکن مقدس در عربستان نیست و اراضی مقدس در مکه و مدینه هستند و نه در صحرای مدی و المخا.

رئیس‌جمهور پیشین یمن در واکنش به اتهام‌زنی‌ها علیه ایران مبنی بر ارسال موشک برای نیروهای انصارالله گفت: ایران درخواست یمن برای ورود به ائتلاف استراتژیک را رد کرد.

صالح در ادامه از کشور عمان تشکر کرد و عمان را آغوشی گرم برای مجروحان یمنی توصیف کرد و گفت: عمان میزبان زخمی‌های یمن است و اجازه خروج تجهیزات درمانی و مواد غذایی را می‌دهد.

52310

کد N1797223

وبگردی