آفتاب
قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای رسیده‌بود/ مرتضوی متهم به مباشرت و معاونت در برخی تخلفات است

کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای رسیده‌بود/ مرتضوی متهم به مباشرت و معاونت در برخی تخلفات است

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم تاکید کرد: ما در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای رسیدیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص تبرئه سعید مرتضوی از اتهام تحصیل نامشروع و تصدی غیرقانونی سرپرستی سازمان تامین اجتماعی در دادگاه گفت: من اظهارنظری درخصوص اتهام تحصیل نامشروع و تصدی غیرقانونی سرپرستی سازمان تامین اجتماعی نمی‌کنم زیرا مرجع رسیدگی‌کننده نسبت به آن دادگاه است و ممکن است که این واقعیت صحت نداشته باشد.

در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای رسیدیم

وی با اشاره به حضورش در کمیته تحقیق و تفحص مجلس نهم از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ما در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای هم در انتصابات و هم در بکارگیری مدیران نامناسب و پرداخت پاداش‌های هنگفت به اعضای هیات مدیره شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی رسیدیم که هرچند ممکن است ارتباط مستقیمی با مرتضوی نداشت اما از آنجایی سازمان تامین اجتماعی تحت مدیریت وی بوده، مرتضوی متهم به مباشرت و معاونت در جرم و عدم نظارت کافی است.

این نماینده اصولگرا ادامه داد: البته ممکن است به دلیل رویه‌های اشتباه و غلط این مسئله تا به امروز ادامه داشته باشد و شاید این مسئله قبل از حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد ولی آنچه در این تحقیق و تفحص وجود دارد این است که در دوران مرتضوی تخلفات گسترده‌ای وجود داشته است.

مرتضوی هیچ تخصصی با حوزه‌های فعالیت سازمان تامین اجتماعی نداشت

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اتهام دیگر مرتضوی درباره سرپرستی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، آن است که افراد غیرمتخصص در سازمان تامین اجتماعی مسئول می‌شوند و آنها به دلیل ناآشنایی افرادی را منصوب و اختیاراتشان را به وی تفویض می‌کنند و آنها نیز هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان تامین اجتماعی در سه حوزه درمان، بیمه و اقتصادی خاطرنشان کرد: مرتضوی در حوزه‌های بیمه، درمان و اقتصادی هیچ تخصص و سابقه‌ای در این حوزه‌ها نداشت. برای همین قانونی را تصویب کردیم که رئیس سازمان تامین اجتماعی باید شرایطی را داشته باشد و در یکی از حوزه‌های سه‌گانه سازمان تامین اجتماعی فعالیت کرده باشد.

عدم تخصص مرتضوی موجل تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی شد

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم گفت: علت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز همین مسئله بود. یعنی از آنجایی که مرتضوی تخصصی نداشت ما خواستار رسیدگی به وضعیت سازمان تامین اجتماعی شدیم. 

کد N1797142

وبگردی