آفتاب

عارف نه بهزاد نبوی است نه رضا خاتمی/ عبدالله ناصری: چاره‌ای جز ائتلاف نداریم

عارف نه بهزاد نبوی است نه رضا خاتمی/ عبدالله ناصری: چاره‌ای جز ائتلاف نداریم

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب با بیان اینکه اصلاح‎طلبان در انتخابات چاره‌ای جز ائتلاف ندارند درباره فراکسیون امید گفت: شما هیچ وقت نمی توانید تصویری که از فردی به نام بهزاد نبوی یا رضا خاتمی یا تاجزاده دارید را به آقای عارف تعمیم دهید.

عبدالله ناصری از فعالین سیاسی اصلاح طلب درباره ائتلاف اصلاح طلبان به خبرآنلاین گفت: مشکل اصلی ما اصلاح طلبان این است که ۹۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصد نامزدهای شاخصمان که هم به گفتمان اصلاحات اعتقاد دارند و هم در راستای آن حرکت می کنند و مهم‎تر از همه تشکیلاتی هستند از نظارت استصوابي رد نمی شوند و در انتخابات ۹۴ هم این اتفاق رخ داد و در خیلی از شهرستان ها مجبور شدیم از اصولگرایان معتدل حمایت کنیم تا اصولگرایان تند راهی مجلس نشوند.

او درباره ایده مذاکره با شورای نگهبان نیز اظهار داشت: باب مذاکره با شورای نگهبان را من هم قبول دارم اما با شناختی که از شورای نگهبان دارم البته حقوقدان ها را مستثنی می کنم اما فقها که تصمیم گیر اصلی هستند اصلا چنین امکان و بابی را برای مذاکره با اصلاح طلبان باز نمی کنند وگرنه من هم اعتقاد دارم گفت و گو خیلی از مشکلات اصلاح طلبان دارند را می تواند مرتفع کند؛ امیدوارم برای انتخابات ۹۸ لااقل اگر گفت و گوی مسقیم نبود از طریق اصولگرایان عقلانی معتدل بتوانیم یک کانال گفت و گو با شورای نگهبان باز کنیم.

ناصری گفت: اصلاحات حتما باید این ائتلاف را پیش ببرد؛ من معتقدم به این سرعت کشور بر مدار مر قانون نخواهد رفت و اصلاح طلبان هیچ چاره ای ندارند جز ادامه همین روند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتقادات وارد شده به فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است تاکید کرد: یک تشکیلات نیاز به یک راس قوی دارد که در چارچوب تشکیلات عمل کند اما اکثر قریب به اتفاق اعضای هیات رئیسه افراد غیر تشکیلاتی و غیر حزبی  هستند و به جرات می توان گفت کل اعضای فراکسیون امید که عقبه فعالیت حزبی دارند از تعداد انگشتان دست هم کمتر هستند لذا وقتی تجربه کار تشکیلاتی ندارند به مجرد قرار گرفتن در یک فراکسیون برهمان اساس عمل می کنند و خیلی تشکیلات پذیر نمی شوند و نتیجه آن را هم در رای به وزرا دیدیم.

او درباره انتقادات مطرح شده نسبت به شخص محمدرضا عارف نیز گفت: اقای عارف هم تنگناها و محدودیت هایی دارد. ضمن اینکه آقای عارف یک شخصیت علمی و فرهنگی و مدیریتی است لذا شما هیچ وقت نمی توانید تصویری که از فردی به نام بهزاد نبوی یا آقا رضای خاتمی یا آقای تاجزاده دارید را به آقای عارف تعمیم دهید.

آنچه خواندید بخشی از مصاحبه خبرآنلاین با عبدالله ناصری بود که مشروح کامل آن را می‌توانید ( اینجا ) بخوانید.

 27216

کد N1797119

وبگردی