آفتاب

توئیت ترامپ احتمال توقف فعالیت دولت آمریکا را تقویت کرد

توئیت ترامپ احتمال توقف فعالیت دولت آمریکا را تقویت کرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: اشاره رئیس جمهور آمریکا به احتمال غیرممکن شدن توافق بر سر بودجه با دمکرات ها، گمانه زنی را در رابطه با توقف فعالیت دولت آمریکا که می تواند بسیار زیانبار باشد تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ که خود را استاد دستیابی به توافق و معامله معرفی می کند دو ساعت پیش از آنکه با نمایندگان دمکرات کنگره بر سر لایحه بودجه دور یک میز بشیند دو نفر از دمکرات های ارشد را به ضعف در قبال موضوعاتی چون مبارزه با جرائم، جلوگیری از مهاجرت و مسائل اقتصادی متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «امروز با هدف ادامه یافتن فعالیت دولت با چاک (شومر) و نانسی (پلوسی) دیدار می کنم.»

وی ادامه داد «مشکل اینجاست که آنها می خواهند سیل مهاجران غیرقانونی به کشور ما ادامه پیدا کند، در زمینه مبارزه با جرم و جنایت کاری انجام نمی دهند و قصد دارند مالیات ها را به شدت افزایش دهند. فکر نمی کنم به توافق برسیم.»

ترامپ برای ادامه فعالیت دولت آمریکا در ده ماه آینده به حمایت چاک شومر در سنا و نانسی پلوسی در مجلس نمایندگان به منظور کسب آرای دمکرات ها نیاز دارد.
وقوع مناقشه مشابهی بر سر میزان هزینه های دولت در سال 2013 سبب توقف موقت کار 850 هزار نفر از کارمندان فدرال آمریکا شد.
به علت این اتفاق بسیاری از مراکز عمومی از جمله پارک های ملی آمریکا بسته شدند و تا نیم درصد از رشد اقتصادی این کشور کاسته شد.

ترامپ بخش زیادی از شهرت سیاسی شکننده خود را مدیون این ادعا است که استاد معامله و توافق است و هرگونه شکست در این زمینه می تواند برای او خسارت بار باشد.

در این شرایط دمکرات ها بهای سیاسی فراوانی برای حمایت خود طلب کرده اند.
آنها خواستار توقف تامین بودجه ساخت دیوار مرزی مورد نظر ترامپ هستند و می خواهند سیاست دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور برای فراهم کردن امکان زندگی ماجرانی که در کودکی به آمریکا آمده اند همچنان ادامه پیدا کند.
با این حال به رغم حساسیت موضوع، این تنها مشکل پیش‌روی ترامپ نیست.
دمکرات ها همچنین به دنبال تعیین سقفی برای استقراض دولت هستند.

واشنگتن پست: دمکرات های کنگره دیدار با ترامپ بر سر بودجه را لغو کردند.

واشنگتن پست از لغو شدن دیدار سران دمکرات ها با رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو و توافق احتمالی درباره بودجه دولت این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست؛ نانسی پلوسی و چاک شومر، دو عضو برجسته دمکرات ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کردند با توجه به اینکه ترامپ را شریکی آماده برای مذاکره و توافق برای هزینه های پایان سال نمی بینند، دیدار با وی را به موقعی دیگر موکول می کنند.

چاک شومر رهبر اقلیت در سنا و نانسی پلوسی رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان اعلام کردند تلاش می کنند با همتایان خود در حزب رقیب از جمله پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا دیدار و جدای از ترامپ با آنها توافق کنند.
این دو نماینده دمکرات کنگره آمریکا در بیانیه خود اعلام کردند «با توجه به اینکه رئیس جمهور توافقی بین کاخ سفید و دمکرات ها را قبول ندارد، باور داریم بهترین راه پیش رو ادامه مذاکره با همتایان جمهوری خواه در کنگره است.»

49311

 

کد N1797117

وبگردی