آفتاب

ظریف با نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد/عکس

ظریف با نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد/عکس

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این دیدار كارن كاراپتيان نخست وزير ارمنستان اظهار داشت: براي مناسبات با ايران اهميت ويژه ای قائل هستيم و  علاقمندیم همكاری ها در خصوص انرژی و ساير موضوعات اقتصادی و همكاری در مناطق آزاد ارمنستان و ايران را افزايش دهيم. روند صادرات و واردات دو كشور رو به افزايش است و ما آمادگي داريم كه شركت های ايرانی بتوانند از طريق ارمنستان از منافع اتحاديه اوراسيا بهره مند شوند. برای انجام طرح های ترانزيتی نيز آمادگی داريم.

 ظريف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تشكر از ارسال پيام های تسليت در حادثه زلزله كرمانشاه توسط مقامات ارمنی اظهار داشت: مناسبات اقتصادی دو کشور بايد بيش از پيش افزايش يابد. مناطق آزاد می توانند اين فرصت را برای افزايش همكاری ها مهيا نمايند. ایشان همچنين بر لزوم رفع آلودگی رودخانه ارس تاكيد كرد.

 ظریف با اشاره به حضور هیات اقتصادی همراه اظهار داشت: شركت های حاضر در همايش تجاری از بهترين ها هستند و آمادگی دارند تا همكاری های دو جانبه اقتصادی و تجاری را بیش از پیش گسترش دهند.

نخست وزير ارمنستان در خصوص رفع آلودگی ارس گفت: گروه كاری رفع آلودگی رودخانه ارس در اين خصوص اقداماتی انجام داده که گزارش آن را در نشست كميسيون مشترک اعلام خواهيم  كرد.

49310

کد N1797049

وبگردی