آفتاب

راه‌اندازی کتابخانه در ایستگاه‌های راه‌آهن؛ ابتکار جدید پلیس

راه‌اندازی کتابخانه در ایستگاه‌های راه‌آهن؛ ابتکار جدید پلیس

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به افتتاح کتابخانه در خطوط ریلی توسط این پلیس، این اقدام را گامی در مسیر پیشگیری از وقوع جرم ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "علیرضا اکبرشاهی" در مراسم افتتاح  کتابخانه های پلیس راه آهن کشور در ایستگاه‌های تشکیلاتی  اظهار کرد: پلیس راه آهن کشور با توجه به وظیفه ذاتی و مأموریتی خود در سال‌های گذشته و به ویژه از دو سال پیش گام‌های موثری در پیشگیری از انواع جرایم برداشته است.

وی افزود: در دو سال گذشته، بیش از 80 مورد مأموریت جدید در این پلیس تعریف شده و این پلیس با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری از جرم تلاش بسزایی داشته است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور ادامه داد: امروز از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد 12 هزار  و 500 کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی است که با توجه به گستردگی روزافزون این صنعت، طبیعی است که پلیس نیز باید همگام با این موضوع، در زمینه‌های امنیتی، انتظامی و اجتماعی پیشرفت کند.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه بالغ بر 25 میلیون نفر در سطح کشور از صنعت ریلی  استفاده می کنند و پلیس راه آهن تصمیم گرفت با استفاده از این بستر برای ارتقاء سطح آگاهی، مشارکت هدفمند مردم، پیشگیری و کاهش انواع و اقسام جرایم ریلی، گام‌های محکمی بردارد.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: با توجه به تردد افراد در رده‌های سنی مختلف، پلیس راه آهن کشور با کمک معاونت اجتماعی ناجا، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، مدیریت راه آهن کشور و دیگر نهادهای مسئول اقدام به تشکیل کتابخانه هایی در 19 ایستگاه تشکیلاتی کشور کرد تا از این رهگذر ضمن افزایش سطح مطالعه کشور از وقوع جرایم مختلف پیشگیری کند.

سردار اکبر شاهی گفت: مردم می توانند این کتاب ها را در قطار مطالعه کنند و پس از رسیدن به مقصد، به کتابخانه  مستقر در ایستگاه راه آهن  تحویل دهند.

کد N1796980

وبگردی