آفتاب

آزمون سراسری حفظ قرآن به نام استاد فاطمیان برگزار می‌شود

آزمون سراسری حفظ قرآن به نام استاد فاطمیان برگزار می‌شود

آزمون سراسری حفظ قرآن که برای نخستین بار بین سازمان اوقاف و وزارتخانه‌های ارشاد و آموزش و پرورش به صورت مشترک برگزار خواهد شد به نام مرحوم استاد سیدمهدی فاظمیان نامگذاری شده است و ثبت‌نام آن از ۱۸ آذرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم؛ صبح امروز در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این آزمون برای چهار گروه دانش‌آموزان، مراکز قرآنی بقاع متبرکه، موسسات قرآنی و عموم مردم برگزار می‌شود.

آزمون کتبی آن ۱۰ اسفندماه به صورت الکترونیکی و توسط موسسه نور‌المجتبی برگزار خواهد شد. نتایج آزمون پس از ۲۴ ساعت و آزمون شفاهی آن ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی (معاون مرکز امور قرآنی اوقاف و دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن) در این  نشست خبری با بیان اینکه نهضت فعالیت‌های قرآنی در کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حرکت رو به رشدی داشته است، گفت: در دو دهه اخیر به واسطه ساختارهای قرآنی در برخی دستگاه‌ها برنامه‌های قرآنی نظام مندتر شد.

وی با بیان اینکه با تشکیل معاونت قرآن و عترت ارشاد فعالیتهای ارزشمندی صورت گرفته است، گفت: بسیاری از نهادها تلاش کردند تا جریان آموزش قرآن را تحکیم و تقویت کنند. در کنار این مجموعه سایر نهادها به ویژه پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیز به میدان آمدند تا برای تربیت قرآنی و ایجاد انس با قرآن فعالیت کنند.

حسینی افزود: پس از تجربه موفق به هم‌افزایی در برنامه‌های قرآنی به ویژه مسابقات قرآن امسال با هماهنگی اوقاف و ارشاد و آموزش و پرورش مقرر شد به جای برگزاری جداگانه آزمون قرآنی توسط هر نهاد, یک آزمون به صورت سراسری در رابطه با حفظ و مفاهیم قرآن برگزار شود بر همین اساس یک ستاد مرکزی در معاونت قرآن و عترت ارشاد با ریاست معاون قرآن و عترت تشکیل شد‌.

وی افزود: امیدواریم در سایر فعالیت‌های قرآنی این هم‌افزایی انجام گیرد چراکه موازی کاری توان اجرای برنامه‌ها را کاهش خواهد داد.

کد N1796977

وبگردی