آفتاب

جزییات برنامه جدید توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه

جزییات برنامه جدید توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه از پیشرفت 25 درصدی طرح توسعه این مجتمع پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح به حدود 400 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است.

به گزارش ایلنا، «احمدرضا اشتری» درباره مهمترین برنامه توسعه ای صنایع پتروشیمی کرمانشاه، گفت: در شرایط فعلی مجوز لازم برای توسعه فاز دوم صنایع پتروشیمی کرمانشاه اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با اعلام اینکه در شرایط فعلی طرح جدید توسعه ای از پیشرفت حدود 25 درصدی برخوردار است، تصریح کرد: دانش فنی و لایسنس این طرح توسط شرکت KBR تامین شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح توسعه ای به حدود 400 میلیون یورو نیاز دارد که 240 میلیون یورو منابع ارزی خواهد بود، اظهار داشت: هم اکنون مذاکراتی برای تامین منابع مالی این طرح جدید پتروشیمی از صندوق توسعه ملی آغاز شده است.

وی همچنین در خصوص تامین خوراک صنایع پتروشیمی کرمانشاه هم در سال جاری توضیح داد: در شرایط فعلی مشکلی از نظر تامین خوراک متان وجود ندارد و خوراک کافی از ابتدای سال جاری تاکنون تامین شده است.

به گزارش نیپنا، طرح توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 56 هزار تن محصول شامل 396 هزار تن آمونیاک و 660 هزار تن اوره برخوردار است.

در شرایط فعلی مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه از ظرفیت تولید سالانه حدود 396 هزار تن آمونیاک و 660 هزار تن اوره برخوردار بوده که سوخت و خوراک این مجتمع پتروشیمی به میزان 560 میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.

 

کد N1796789

وبگردی