آفتاب

حمله نظامیان آل‌خلیفه به تظاهرات‌کنندگان بحرینی

حمله نظامیان آل‌خلیفه به تظاهرات‌کنندگان بحرینی

مهر نوشت: نظامیان آل خلیفه به تظاهرات کنندگان بحرینی نزدیک منزل آیت الله عیسی قاسم حمله ور شدند.

منابع خبری بحرینی از حمله نظامیان آل خلیفه به تظاهرات کنندگان بحرینی در نزدیکی منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه محاصره شده الدراز خبر دادند.

متعاقب وضعیت نامناسب جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم علمای بحرین نیز در بیانیه ای ضمن نگران کننده توصیف کردن وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم تأکید کردند: دیگر سکوت در برابر این وضعیت جایز نیست.

خبرگزاری تسنیم در این باره نوشت: 

علمای بحرین امروز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت بسیار نگران کننده سلامتی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، از همه شهروندان این کشور خواستند که جمعه آینده در راهپیمایی‌های صلح‌آمیز شرکت کنند.

منابع محلی منطقه الدراز بحرین و یکی از شخصیت‌های جمعیت الوفاق روز گذشته خبر دادند که وضعیت سلامت آیت الله عیسی قاسم رو به وخامت رفته است.

منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم مرجعیت و رهبر شیعیان و انقلاب بحرین از خرداد 1395 و منزل ایشان مشخصاً از خرداد 1396 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌ قرار دارد.

به‌علت محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم، بارها در طول این مدت روند درمانی ایشان با مشکلات فراوان روبه‌رو شده است.

این در حالی است که ابراهیم سرحان فعال حقوقی بحرین در گفت‌وگو با شبکه اللؤلؤه، اظهار داشت که حال آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بسیار وخیم است و تاکنون هیچ اقدام لازمی برای درمان وی صورت نگرفته است.

وی افزود: آیت‌الله قاسم از خونریزی معده رنج می‌برد و بنابراین باید به بیمارستان منتقل شود، زیرا پزشکی که او را در منزل معاینه می‌کند، متخصص نیست.

سرحان گفت که از زمان محاصره آیت‌الله قاسم توسط رژیم آل خلیفه یعنی از بیش از 524 روز قبل تاکنون، هیچونه اقدامی برای درمان وی صورت نگرفته است.

5252

کد N1796640

وبگردی