آفتاب

درباره سلاح «حزب‌الله» نمی‌توانیم کاری بکنیم

درباره سلاح «حزب‌الله» نمی‌توانیم کاری بکنیم

نخست‌وزیر لبنان با این ادعا، که سلاح‌ حزب‌الله یک معضل منطقه‌ای است، تأکید کرد که کشورش نمی‌تواند در این‌باره اقدامی کند.

به گزارش ایلنا، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگو با مجله‌ سعودی «الرجل» مدعی شد که ایران از طریق حزب‌الله به ثبان لبنان آسیب می‌رساند.

الحریری ادعا کرد: «امکان حل مشکل سلاح‌های حزب‌الله در داخل لبنان وجود ندارد، بلکه باید در سطح منطقه‌ای اقدام شود. حزب‌الله قابلیت اداره کشور را ندارد. قدرت آن‌ها برگرفته از سلاح‌هایی است که از سوی ایران تأمین می‌شوند.»

الحریری در واکنش به اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران مبنی بر این‌که «بدون درنظرگرفتن موضع ایران اتخاذ تصمیم موثر در عراق، سوریه، لبنان و خلیج‌فارس ممکن نیست»، ادعا کرد: «او نمی‌تواند در امور لبنان دخالت و تصمیم گیری کند. از واکنش شدید ریاض به ایران و حزب‌الله حمایت می‌کنیم. این حق آن‌هاست که مقابل اقدامات حزب‌الله برای تخریب ثبات منطقه و خلیج‌فارس، تدابیری اتخاذ کنند.»

نخست‌وزیر لبنان درباره سوریه نیز گفت: «تصمیم روسیه برای مداخله در سوریه ربطی به سرنگونی بشار اسد( رئیس‌جمهوری سوریه) ندارد. موقعی که ایران در سوریه ناموفق شد، از روس‌ها درخواست کمک کرد.»

کد N1796555

وبگردی