آفتاب

نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مناطق زلزله‌زده ادامه دارد/برخی مناطق همچنان کدورت آب دارند

نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مناطق زلزله‌زده ادامه دارد/برخی مناطق همچنان کدورت آب دارند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسین بهداشت محیط استان کرمانشاه و تیم های اعزامی، بر کیفیت آب آشامیدنی و نحوه تامین آن در مناطق زلزله زده نظارت مستمر دارند.

به گزارش ایلنا، صادق حضرتی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشتر آب شرب مردم مناطق زلزله زده از طریق توزیع آب بسته‌بندی تامین می شود، گفت: منبع بعدی تامین آب شرب، تانکرهای سیار آبرسانی است که با هماهنگی و مدیریت شرکت آبفا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط در محل بارگیری تانکر های آبرسانی سیار، کیفیت آب را بررسی و گواهی سلامت آب صادر می کنند. همچنین در سطح توزیع، مقدار کلر آزاد باقیمانده تانکر های آبرسانی را کنترل و در صورت کم بودن آن، نسبت به سالم سازی مجدد آب اقدام می کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: آب شبکه آبرسانی عمومی همه شهرها وصل شده و به علت وقوع زلزله و جابجایی زمین، کدورت آب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین آب با اعمال تصفیه اضطراری، کدورت آب را کاهش می دهد و براساس گزارش پایش‌های بعمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط مستقر در منطقه، تاکنون، هنوز کدورت آب در برخی نقاط شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و ریجاب بالاتر از حداکثر مقدار مجاز مطابق استاندارد ملی است.

حضرتی توصیه کرد: در شهر هایی که کدورت آب بالا است، برای شرب از آب بسته بندی و آب تانکرهای سیار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه های بهداشت و درمان شهرستان، کیفیت آب توزیع شده (آب بسته بندی، آب تانکر سیار و آب شبکه عمومی) را از نظر کلر آزاد باقیمانده، کدورت و میکروبی به طور روزانه کنترل می کنند.

کد N1796494

وبگردی