آفتاب

عمل نعیمه نظام دوست | عمل اسلیو چیست؟ | عمل جراحی لاغری نعیمه نظام دوست و بهاره رهنما +عکس

عمل نعیمه نظام دوست | عمل اسلیو چیست؟ | عمل جراحی لاغری نعیمه نظام دوست و بهاره رهنما +عکس

عمل نعیمه نظام دوست چه بود؟ | نعیمه نظام دوست بازیگر زن مشهور که چند سال پیش تجربه بدی از عمل جراحی بالون معده برای لاغری داشت، این بار عمل اسلیو را برای لاغری امتحان کرد. عمل جراحی اسلیو، را بهاره رهنما سال گذشته آزموده بود و آن قدر راضی بود که در مصاحبه ها و پست هایش از آن تعریف کند. عمل نعیمه نظام دوست به گفته خودش با موفقیت انجام شده است. اما عمل جراحی اسلیو که با استقبال بازیگران زن مواجه شده، چیست؟

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی لاغری .

بیشتر بخوانید: عمل اسلیو بهاره رهنما .



به گزارش آفتاب، نعیمه نظام دوست، از مرخص شدنش از بیمارستان خبر داد و درباره عمل جراحی اسلیو که در روزهای اخیر انجام داده است، گفت: خوشبختانه عمل اسلیو با موفقیت انجام شد. من به دلیل عمل بالون معده که قبلا انجام داده بودم، باید عمل اسلیو می کردم. پس از عمل به دلیل ترس و اضطرابی که داشتم، دچار افزایش فشار خون شدم و مرا به آی سی یو منتقل کردند. نعیمه نظام دوست در پایان این پیام از مردم و طرفدارانش که در این روزها برای او دعا کرده اند، تشکر کرد.

نعیمه نظام دوست پس از انجام عمل جراحی اسلیو برای لاغری، نوشت: ممنونم از همه شما عزيزان جان كه يارو ياور من بودين ،اميدوارم تو اين راهي كه در پيش گرفتم بازم من و تنها نگذاريد و قدم به قدم با من همراه باشيد و بهم انرژي بدين و برام دعا كنيد!

از سوی دیگر، بهاره رهنما که خود سال گذشته با عمل جراحی اسلیو حسابی لاغر شده بود، به عیادت نعیمه نظام دوست در بیمارستان عرفان رفت و با انتشار تصاویر دیدارش با نعیمه نظام دوست در بیمارستان، نوشت: از اتفاق های خوب این روز ها این بود که بالاخره نعیمه جان نطام دوست بوسیله عمل جراحی ماهرانه اسلیو«دکتر رضا فرهمند»در بیمارستان عرفان درست یکسال بعد از عمل اسلیو من ،عمل شد و با صحت کامل فردا از بیمارستان مرخص میشه و زندگی جدیدی رو تو ماه تولد خودش که ابان ماهیه شروع میکنه.با تشکر بسیار از کادر بیمارستان عرفان...

اسلیو معده؛ عمل جراحی نعیمه نظام دوست و بهاره رهنما، چیست؟

یکی از روش‌هایی که می‌شود با آن لاغر شد، عمل‌هایی‌ است که معده کوچک می‌شوند و در بین این عمل‌ها اسلیوگاسترکتومی یا همان اسلیو معده به دلیل کاهش اشتها و نداشتن عوارض زیاد از محبوبیت خاصی در بین افراد چاق برخوردار است و به دلیل سادگی عمل تعداد زیادی از جراحان این عمل را به راحتی انجام می‌دهند و عمل اسلیو را معمولا از طریق لاپاروسکوپی انجام می گیرد و قسمت عمده انبار معده بیمار برداشته می شود و معده به شکل لوله باریکی (شبیه موز) درآمده و باعث کاهش حجم معده می‌شود. در این روش به دلیل برداشتن قسمتی از معده که مواد اشتهازا تولید می‌کند، بیمار به مدت چندین ماه بی اشتها می‌شود و لاغری بیشتری را تجربه می‌کند، ولی پس از این که اشتها بهتر شده چون کاهش چشم گیری در حجم معده صورت گرفته است، بیمار با مصرف مقدار کم غذا احساس سیری می کند و درنتیجه کالری مصرفی کاهش یافته و کاهش وزن و کاهش سایز بروز می‌کند و تا ۲ سال ادامه می‌یابد.

در این روش بیمار پس از ۶ ماه نصف اضافه وزن خود را از دست داده و ظرف ۲ سال به وزن نرمال خواهد رسید.

به کدام بیمار چاق خوب است اسلیو را پیشنهاد کنیم؟
این روش را به بیمارانی که ضریب چربی بین ۴۰ تا ۴۵ دارند توصیه می‌کنیم. (بی ام آی ۴۰ تا ۴۵)

کسانی که دچار عارضه چاقی مثل فشار خون یا کبد چرب و یا سایر عوارض هستند و BMI 35 و بالاتر دارند هم میتوانند از این عمل سود ببرند.

بیمارانی که از قسمت پایین بدن چاق هستن و پایین تنه آن‌ها شبیه گلابی است، از این عمل بیشتر سود می‌بینند.

مزایای اسلیو معده؛ چرا نعیمه نظام دوست عمل اسلیو معده به عمل بالون را ترجیح داد؟

نعیمه نظام دوست که سالها پیش با عمل جراحی بالون معده برای لاغری تلاش کرده بود و نتیجه خوبی نگرفته بود، این بار دنبال روش بهتری می گشت! او قبلا درباره عمل بالون گفته بود: عمل بالون معده را امتحان کردم که واقعا تجربه بدی بود. در حالت طبیعی و استاندارد بالون باید تا شش ماه در بدن باقی بماند اما متاسفانه دکتر من با بی تفاوتی و بی دقتی خارج کردن بالون از داخل بدنم را فراموش کرده بود! بعد از هشت ماه خودم با او تماس گرفتم و در مورد خارج کردن بالون از معده‌ام سوال کردم که پزشکم در کمال تعجب گفت: من این موضوع را فراموش کرده بودم! شما باید زودتر برای خارج کردن بالون اقدام می‌کردی! اکنون احتمالا معده و روده‌ات با مشکل مواجه شده است.
این بازیگر کمدی ادامه داد: این بی احتیاطی باعث شده بود در اثر حضور بیش از حد استاندارد بالون در معده‌ام، حجم آن افزایش پیدا کرده و در نهایت نه تنها این عمل به کاهش وزنم کمکی نکرد، بلکه چند ماه بعد 20 کیلو دیگر هم به وزنم اضافه شد.

اما مزایای عمل جراحی اسلیو که باعث شد بهاره رهنما و نعیمه نظام دوست، آن را ترجیح بدهند، این ها هستند:

– معده کوچک می‌شود و حجم معده به اندازه یک کاسه ماست خوری کوچک می‌شود، لذا با خوردن چند قاشق غذا سریعا پر شده و احساس سیری به وجود می‌آید.

– عملکرد معده تغییری نمی‌کند، چون آناتومی سیستم گوارش حفظ می‎گردد.

– انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی است و عمل دردناک نیست.

– روش جراحی آن ساده است و اکثر جراحان می‌توانند آن را انجام دهند.

– زمان عمل جراحی کوتاه و معمولا بیش از یک ساعت نمی‌باشند.

– مدت اقامت بیماران در بیمارستان معمولا یک یا دو شب است.

– جسم خارجی در معده مانند روش باندینگ وجود ندارد، لذا احتمال حساسیت به مواد خارجی وجود ندارد.

– در این روش چون بی اشتهایی ایجاد خواهد کرد، لاغر شدن عذاب آور نیست.

– اگر به هر دلیلی در آینده نیاز به آندوسکوپی و بررسی قسمت‌های پایین معده و روده لازم شود می‌توان آندوسکوپی را انحام دهیم و مسیر آن باز خواهد بود.

کد N1796285

وبگردی