آفتاب

مقام کرد سوری: نیروهای دمکراتیک سوریه به ارتش می پیوندند

مقام کرد سوری: نیروهای دمکراتیک سوریه به ارتش می پیوندند

ایرنا نوشت: 'ریاض درار' از مسئولان نیروهای دمکراتیک سوریه گفت: نیروهای دموکراتیک کرد پس از حل و فصل بحران، به ارتش سوریه خواهند پیوست.

به گزارش پایگاه 'عربی21' درار در گفت وگو با شبکه کردزبان 'روداو' افزود: نیروهای دمکراتیک سوریه پس از پایان بحران به ارتش می پیوندند و ارتش سوریه مسئول مسلح کردن آنان است.

وی اضافه کرد: آمریکا باید قول هایی را که (به نیروهای دموکراتیک) داده است عملی کند و همانطور که از عراق خارج شد و برای این کار زمان مشخصی تعیین کرده بود، از سوریه نیز خارج شود.

وی اظهار داشت: ما سلاح خود را فقط به طرف تروریسم نشانه رفته ایم و هنگامی که بحران سوریه حل و فصل شود، نیروهای دمکراتیک نیز بخشی از ارتش سوریه خواهند شد و ارتش مسئول مسلح کردن آنهاست.

این مقام کرد سوری بیان داشت: اگر به سوی سوریه یکپارچه با نظام فدرالی حرکت کنیم، نیازی به سلاح و نیرویی غیر از ارتش نیست و نیروهای دموکراتیک در ارتش ادغام می شوند، زیرا وزارتخانه های حاکمیتی مانند دفاع و خارجه در مرکز کنترل کشور خواهند بود و نیروهای دمکراتیک نیز نیروهایی سوری هستند و مربوط به منطقه خاصی نخواهند بود.

درار در خانواده ای عربی در شهر دیرالزور متولد شد و 11 سال در مساجد این استان امام جماعت و در مدارس آن معلم بود.
وزیر خارجه ترکیه دیروز (شنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی اردوغان با وی، قول داده است که ارسال سلاح به کردهای سوریه را متوقف کند.

52310

کد N1796181

وبگردی