آفتاب

انتشار سرنوشت‌های متفاوت حاضران در تظاهرات دانشجویان کره در سال ۱۹۸۰

انتشار سرنوشت‌های متفاوت حاضران در تظاهرات دانشجویان کره در سال ۱۹۸۰

رمان دیگری از برنده جایزه من بوکر سال ۲۰۱۶ با ترجمه علی قانع و توصط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «اعمال انسانی» نوشته هان کانگ با ترجمه علی قانع به تازگی توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

کتاب درباره اعمال انسانی است آن هم با تمرکز بر جریان تظاهرات دانشجویان کره در سال ۱۹۸۰. نویسنده این دانشجویان را از سال ۱۹۸۰ تا سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دنبال کرده و تاثیر بگیر و ببندها را روی این دانشجویان مورد بررسی قرار داده است و اینکه شخصیت آن‌ها در این مسیری چه تغییراتی داشته است. درواقع  آدم‌های اصلی داستان «اعمال انسانی» چند دختر و پسر دانشجو هستند که در تظاهرات و ناآرامی‌های آن سال‌های کره جنوبی حضور دارند و هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کنند. یکی کشته می‌شود، دیگری دستگیر می‌شود، برخی مجبور به آدم فروشی می‌شوند و ...

این رمان اثر دوم هان‌کانگ  برنده جایزه من بوکر سال ۲۰۱۶ است  که به فارسی برگردانده شده و پیش از این رمان «گیاهخوار» از این نویسنده به دست خوانندگان ایرانی رسیده است.

پشت جلد کتاب در تعریف مضمون رمان آمده است:

«گوانگجو، کره جنوبی، ۱۹۸۰، در بحبوحه سرکوب خونین شورش دموکراتیک، پسربچه‌ای به دنبال جسد دوستش، روحی به دنبال بدن رها شده‌اش و کشوری ستم‌دیده به دنبال آزادی بیان است.»

در بخشی از متن کتاب نیز می‌خوانیم:

«وجدان، وحشتناک‌ترین چیز در دنیاست.

روزی که من شانه‌به شانه صدها و هزاران نفر از همراهان غیرنظامی‌ام به لوله اسلحه سربازها خیره شدیم، روزی که بدن‌های دو نفری را که اول از همه قتل‌عام شدند، روی چرخ‌دستی گذاشتند و تا جلوی جمعیت بردند، من مات و مبهوت به دنبال کشف چیزی پنهان درون خودم بودم، به دنبال کشف غیاب ترس. یادم می‌آید حس می‌کردم که حالا وقت مردن است، حس کردم خون صدها و هزاران قلب، همگی در یک شاهرگ جریان پیدا کرده است، خون تازه و پارک... به باشکوهی قلبی واحد، و ضربان این خون را به تمام رگ‌ها و به خود من منتقل می‌کرد و با جرئت حس کردم که بخشی از آن‌ها هستم.»

رمان «اعمال انسانی» نوشته هان کانگ با ترجمه علی قانع در ۲۰۰ صفحه و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

کد N1796119

وبگردی