آفتاب

زنان نباید در برابر خشونت سکونت کنند

زنان نباید در برابر خشونت سکونت کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: منع خشونت علیه زنان هنگامی شدنی است که یک زن از اینکه بگوید به دلیل جنسیتش مورد خشونت قرار گرفته، انکار شده و آسیب دیده شرمسار و منزوی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری؛ در جلسه علنی شورای شهر تهران بیان داشت: نادیده گرفتن و انکار، تمسخر و تحقیر، ناتوان نگه داشتن، عدم برخورداری از حقوق اساسی و شهروندی، خشونت کلامی، نیرنگ و دروغ، رها کردن، بی‌توجهی، خیانت، بهره‌کشی، آسیب بدنی به دلیل جنسیت همگی مصداق بارز خشونت هستند. در برابر خشونت سکونت نکنیم، بی‌تفاوت نباشیم و هیچ زنی را به پذیرش خشونت وادار و یا ناگزیر نکنیم.

وی افزود: زمانی که بیان رنج راه چاره‌جویی و پیشگیری را هموار کند، زمانی که سکونت و پنهان کاری پاداش خشونت‌گر نباشد منع خشونت علیه زنان شدنی است.

فخاری در ادامه گفت: پیامبرا کرم(ص) درباره حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند ریحانه‌ای است که می‌بویم او را. رسول خدا فرموده‌اند دختران وزنان بلور هستند، آنها را نشکنید. بهترین شما کسی است که برای زنان و دختران بهترین باشد. از همه اعضای شورای شهر که با پوشش منع خشونت علیه زنان همراهی کرده‌اند سپاسگزارم.

فخاری تاکید کرد: همه شهروندان، مدیران و فعالان حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برای اقدام‌های جدی در راستای آموزش، پیشگیری و مبارزه با همه شکل‌های خشونت و تبعیض به ویژه خشونت علیه زنان فرا می خوانم.

کد N1796111

وبگردی