آفتاب

واکنش وزارت خارجه به بیانیه کاخ سفید علیه ایران

واکنش وزارت خارجه به بیانیه کاخ سفید علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهامات وارده در بیانیه کاخ سفید علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه کاخ سفید درباره اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای كمک رسانی در یمن، ضمن رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعكاس طنين هر چه بيشتر فریاد داد خواهی و مظلومیت مردم یمن به تمامی جهانیان و مجامع بین المللی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: بارها و در مناسبت های مختلف همواره اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ايران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.

قاسمی خاطر نشان‌ ساخت: آمریکا در اقدامی سياسی و هدفمند و با طرح اتهامات كاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون هميشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزین عليه يمن به سمت و مسير ديگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید.

قاسمی تاکید کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است از هرگونه ابتکاری که منجر به ارسال کمک های انساندوستانه به یمن شده و باعث کاهش رنج و آلام مردم این کشور شود، استقبال می کند.

49311

کد N1795983

وبگردی