آفتاب

ایران به یمن کمک نظامی و موشکی می‌کند؟ /روایتی از خیانت بنی‌صدر در دوران جنگ

ایران به یمن کمک نظامی و موشکی می‌کند؟ /روایتی از خیانت بنی‌صدر در دوران جنگ

ایسنا نوشت: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: یمن به شدت به کمک‌های انسان دوستانه جهانیان نیاز دارد و از همه کشورها و آزادگان جهان می‌خواهیم به هر شکل ممکن به مردم یمن کمک کنند.

سردار جزایری با بیان این مطلب افزود: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به یمن در راستای کمک‌های بشر دوستانه است و رزمندگان یمنی در حدی از توانمندی هستند که بدو نیاز به دیگران در مقابل دشمنان این کشور مقابله و مبارزه می‌کنند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با تکذیب برخی خبرهای کمک‌های نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به یمن، گفت: دولت قانونی و رزمندگان یمنی نیازمندی‌های دفاعی را خودشان تامین می‌کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه: بنی صدر خیانت کرد

همچنین سردار مرتضی قربانی در یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز گفت: در حال حاضر مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به ثمر نشسته است، همان‌ شهدایی که با دست خالی بدون امکانات، مهمات و تسلیحات در برابر دشمن به فرمان مرجع تقلید زمان خود ایستادند و عقب ننشستند.

قربانی گفت: رژیم بعث عراق همه امکانات دنیا را بسیج کرد و به ایران قشون کشید. آنها می‌خواستند که در مدت سه روز خرمشهر و اهواز را فتح کنند اما این نقشه آنها به دلیل آنکه بزرگان نظام شخصاً پا به جبهه‌های جنگ گذاشتند میسر نشد. مقام معظم رهبری از جمله اولین کسانی بودند که از سوی امام راحل به همراه شهید چمران در جبهه حاضر شدند. برکت این نظام بستگی به انسان‌های مخلص دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: رژیم بعث عراق در محاسبات خود ارتش ایران را به حساب آورده بود. آنها غافل بودند از مردان و زنان، علما، پایگاه‌های مقاومت و اعضای مساجد جزایری و شفیعی که همان‌ها هم باعث شدند رژیم بعث عراق شکست بخورد. با دست خالی به دفاع از کشور و ولایت فقیه پرداختیم و کوتاه نیامدیم. در زمانی که خرمشهر در محاصره رژیم بعث قرار داشت شاید باورتان نشود مهمات ما محدود به 10 دقیقه جنگ بود. وقتی به بهمنشیر رسیدیم ملائکه خدا ما را هدایت کردند. بسیاری از نیروهای عراقی کشته و مجروح شده بودند و بسیاری از آنها هم که در کنار بهمنشیر کمین کرده بودند بر اثر مدّ آب رودخانه بهمنشیر خفه شدند. بعضی وقت‌ها با 10 نیرو پنج کیلومتر از خط را عملیات می‌کردیم.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند بنی صدر خیانت نکرد. خیانت کرد. او دستور داده بود به هیچ پاسداری آب، لباس، نان، مهمات، سلاح و سوخت داده نشود و ما با دست خالی توانستیم حصر آبادان را که یک تکلیف دینی و شرعی و فرمان امام راحل بود بشکنیم. ما از ۴۴ کشور اسیر گرفتیم؛ کومله، توده‌ای، خلق عرب، منافقین و همه با اینها برعلیه ما جنگیدند. در جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری با ارسال پول، اسلحه و مهمات به رژیم بعث عراق کمک کردند اما ما با تکیه بر نیروهای مردمی و بسیجی توانستیم این حمله نابرابر را در هم بشکنیم.

پیروزی‌های اخیر در برابر داعش، پیروزی راهبردی است
همچنین مهر نوشت؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پیروزی‌های اخیر لشکر اسلام در برابر لشکر کفر و شکست داعش یک پیروزی بزرگ و راهبردی است.
امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه شهید بابایی ضمن تبریک ریشه کنی داعش گفت: پیروزی‌های اخیر لشکر اسلام در برابر لشکر کفر و شکست داعش یک پیروزی بزرگ و راهبردی است.
وی افزود: این موفقیت بزرگ، در حقیقت همان تحقق وعده الهی در پیروزی حق بر باطل است که این بار با پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و سرکردگان آن بوجود آمد.
امیر شاه صفی در پایان طی حکمی امیر سرتیپ دوم خلبان محمد جعفر تک را به سمت فرمانده پایگاه شهید بابایی منصوب کرد.
29215

کد N1795864

وبگردی