آفتاب

سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف به ارمنستان

سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف به ارمنستان

سفیر کشورمان در ارمنستان در دیدار، معاون وزیر نفت کشورمان با نخست وزیر ارمنستان از سفر وزیر امور خارجه ایران به ایروان خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفتعصر امروز با کارن کاراپیتیان، نخست‌وزیر ارمنستان ملاقات و در خصوص ارتقای سطح همکاری‌های انرژی بین دو کشور و توسعه آن در سطح کشورهای منطقه مذاکره کردند.

در این ملاقات طرفین بر اهمیت تکمیل به موقع و فوری خط سوم انتقال برق بین دو کشور و تاثیرات ویژه این خط بر افزایش حجم روابط تجاری تاکید کردند.

طرفین همچنین در این دیدار ضمن مهم ارزیابی کردن کریدور انتقال انرژی بین ایران و ارمنستان، خواستار مشارکت این طرح با دیگر کشورهای منطقه شدند.

عراقی در این دیدار آمادگی طرف ایرانی را برای ارتقای همکاری‌ها در بخش انرژی اعلام کردند.

کاراپتیان نیز با اشاره به سفر مهرماه خود به تهران و راه‌اندازی منطقه آزاد مغری در آینده نزدیک که می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای صادرات محصولات ایرانی به کشورهای حوزه اوراسیا و روسیه باشد، از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد در این منطقه فعال کردند.

سیدکاظم سجادی سفیر  کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات سفارت در جهت ارتقای روابط دوجانبه، به سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به ارمنستان اشاره کرد که قرار است در حاشیه این سفر نشست اقتصادی با مشارکت تجار و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شود.

سفیر کشورمان با تاکید بر اهمیت همکاری‌های انرژی و فعال شدن دیگر بخش‌های روابط، خواستار استفاده از ظرفیت‌های دیاسپورای ایرانی و ارمنی (ارامنه دور از وطن) جهت تحرک بخشیدن به این بخش‌ها شد.

کد N1794935

وبگردی