آفتاب

حدود یک‌درصد از محتوای اینترنت مستهجن است/ 600 هزار کانال تلگرامی در ایران فعالیت دارند

حدود یک‌درصد از محتوای اینترنت مستهجن است/ 600 هزار کانال تلگرامی در ایران فعالیت دارند

نصرالله جهانگرد گفت: کمتر از یک‌درصد از حجم کل اینترنت کشور را کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن و مبتذل اشغال کرده است.

به گزارش ایلنا، نصرالله جهانگرد در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی گفت: هم اکنون بیشتر از 600 هزار کانال تلگرامی در ایران فعالیت دارند. همچنین ۲۷۰ اپلیکیشن موبایلی با موضوع نماز در زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده و در دسترس علاقه‌مندان است. که در تلاش هستیم تا این نرم‌افزارها  را به دیگر زبان‌های رایج دنیا  طراحی  و در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت محتوای غیر اخلاقی در فضای مجازی گفت: در حال حاضر کمتر از یک‌درصد از حجم کل  اینترنت کشور را کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن و مبتذل اشغال کرده است. متاسفانه گروهی از کاربران در فضای مجازی به خصوص نوجونان و جوانان کشور دنبال این دسته از موضوعات هستند و وظیفه ما این است با استفاده از نوآوری، خلاقیت، مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشمند را جایگزین فضاهای مستهجن و مبتذل کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: شورای‌عالی فضای مجازی به‌عنوان متولی صیانت مردم از فضای مجازی و مقدمات شبکه ملی اطلاعات به دستور رهبر انقلاب ایجاد شده است.

کد N1794879

وبگردی