آفتاب

نیمی از آلمان‌ها خواستار برگزاری انتخابات مجدد هستند

نیمی از آلمان‌ها خواستار برگزاری انتخابات مجدد هستند

در پی شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در لبنان نیمی از مردم این کشور خواستار برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی شکست «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای دستیابی به توافق با دو حزب دیگر پارلمان برای تشکیل دولت جدید ائتلافی، نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که نیمی از مردم آلمان خواستار برگزاری مجدد انتخابات هستند.

نتایج این نظرسنجی که از سوی نهاد «اینسا» انجام شده است، نشان می‌دهد که ۴۹.۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواستار برگزاری مجدد انتخابات هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۴۸.۵ درصد شرکت‌کنندگان بر این باور هستند که حزب سوسیال دموکرات حق دارد که پیوستن به ائتلاف محافظه‌کار مرکل را رد کند. حزب سوسیال دموکرات آلمان  در انتخابات سپتامبر گذشته به دلیل اینکه در چهارسال گذشته قدرت را با حزب مرکل به اشتراک گذاشته بود، شکست خورد.

شکست مذاکرات میان ائتلاف محافظه‌کار مرکل با احزاب دیگر موجب آن شد که آلمان وارد عدم اطمینان سیاسی شود و احتمال برگزاری  مجدد انتخابات در این کشور را افزایش دهد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که رهبر حزب دموکرات آزاد مسئول شکست این مذاکرات است و ۲۴ درصد نیز ترجیح می‌دهند که حزب دموکرات مسیحی نامزد دیگری را معرفی کند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات جدید پارلمانی در آلمان تغییرات اندکی در نتایج انتخابات سپتامبر گذشته ایجاد خواهد شد.

کد N1794617

وبگردی