آفتاب

تعیین مهلت ۲ ماهه رفع نواقص کشتارگاه طیور از سوی دادستانی زاهدان

تعیین مهلت ۲ ماهه رفع نواقص کشتارگاه طیور از سوی دادستانی زاهدان

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تعیین مهلت ۲ ماهه به منظور رفع نواقص و راه اندازی کامل کشتارگاه صنعتی طیور در این شهر خبر داد و گفت:پس از مهلت تعیین شده از عرضه و فروش هرگونه مرغ زنده در سطح استان جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت:با توجه به مخاطرات بیماری های مشترک میان انسان و پرندگان به ویژه آنفولانزای حاد پرندگان عرضه و فروش مرغ زنده در کشور ممنوع است اما این ممنوعیت در استان سیستان و بلوچستان اجرایی نشده است که از جمله دلایل آن سهل انگاری دستگاه های متولی و بی توجهی به فعالیت کشتارگاه مرغ احداث شده در زاهدان است.

وی افزود: متاسفانه روزانه ده ها تن مرغ زنده در سطح استان عرضه می شود که در بسیاری موارد به صورت غیر بهداشتی ذبح می‌شود و در میان آن نوعا مرغ های مادری که قابلیت مصرف خانگی ندارند هم با عنوان و قیمت مرغ گوشتی عرضه می شود که غیر قانونی است.

دادستان زاهدان تاکید کرد:به منظور صیانت از حقوق عامه از تاریخ هشتم آبان از ورود هرگونه مرغ زنده به استان جز به مقصد کشتارگاه ممانعت و نسبت به کنترل و نظارت بر قیمت ها نیز اقدام شده است.

به گفته دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان پس از پایان مهلت ۲ ماهه نسبت به رفع نواقص کشتارگاه نسیم طیور ۲ و راه اندازی آن از عرضه هرگونه مرغ زنده حتی تولیدات داخل استان ممانعت خواهد شد.

کد N1794224

وبگردی