آفتاب

ادامه حواشی در ارتباط با استعفای الحریری/ حمایت مرکل از برگزاری مجدد انتخابات/ اعلام پایان خلافت خودخوانده داعش از سوی حزب‌الله

ادامه حواشی در ارتباط با استعفای الحریری/ حمایت مرکل از برگزاری مجدد انتخابات/ اعلام پایان خلافت خودخوانده داعش از سوی حزب‌الله

در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم. رفت و آمدهای سیاسی نخست وزیر مستعفی لبنان در منطقه و اظهارات خصمانه‌اش علیه ایران، حمایت صدراعظم آلمان از برگزاری مجدد انتخابات و قراردادن کره‌شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از جمله این اخبار مهم است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر مستعفی لبنان طی امروز در قاهره خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با همتای قطری‌اش در واشنگتن، با ولیعهد سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

- کاخ کرملین از دیدار روسای جمهوری روسیه و سوریه در شهر سوچی خبر داد.

-«ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی مذاکره‌کنندگان، وابسته به معارضان دولت سوریه، روز گذشته در بیانیه‌ای گفته که از سمت خود استعفا کرده است.

- رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با امیر قطر، با وی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

- صدراعظم آلمان اعلام کرد اداره کشور توسط دولت اقلیت و ائتلاف‌های شکننده را نپسندیده و از برگزاری مجدد انتخابات حمایت می‌کند.

-سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به بیماری وبا در یمن از مرز ۹۴۰ هزار نفر گذشته است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با قرار دادن کره‌شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم، وضع تحریم‌های شدید‌تر علیه پیونگ‌یانگ را خواستار شد.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد با آزادی کامل شهر «البوکمال» خلافت خودخوانده داعش پایان یافته است.

-نخست‌وزیر مستعفی لبنان در مصاحبه‌ای گفت که  اگر روسیه نبود، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سقوط می‌کرد.

-«رابرت موگابه» رئیس‌جمهوری زیمبابوه با فشارهای بی‌سابقه از سوی حزبش به منظور استعفا روبه‌رو شده است.

کد N1794083

وبگردی