آفتاب
معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

تسهیل شرایط احراز پست‌های مدیریتی برای زنان و جوانان/ هیچ مرجعی تا امروز اسامی مدیران دوتابعیتی را به ما نداده است

تسهیل شرایط احراز پست‌های مدیریتی برای زنان و جوانان/ هیچ مرجعی تا امروز اسامی مدیران دوتابعیتی را به ما نداده است

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: تا به امروز هیچ مرجعی اسامی مدیران دوتابعیتی را به ما به عنوان سازمان اداری و استخدامی اعلام نکرده است. مرجع تایید نیز وزارت اطلاعات است. هر کس اطلاعاتی از اینکه مدیران و کارکنان دولت دوتابعیتی داشته باشد، باید آن اطلاعات را در اختیاز وزارت اطلاعات قرار دهد.

جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت تصویب نهایی چارت ساختاری وزارت امور خارجه گفت: ما برای هر دستگاه، یک تشکیلات کلی داریم که به این تشکیلات کلی، نمودار یا تاپ‌چارت ساختاری گفته می‌شود.

تا زمانی که این ساختار تفصیلی تصویب شود، افراد با احکام قبلی‌شان همچنان کار می‌کنند

وی ادامه داد: براساس این نمودار یا تاپ‌چارت، مشخص می‌شود آن دستگاه چه تعداد معاونت یا دفتر دارد و نوع ارتباطات درون‌سازمانی به چه صورتی است. وزارت امور خارجه این تاپ‌چارت را به ما پیشنهاد داد، ما آن را چند ماه قبل تایید کرده و به وزارت امور خارجه ابلاغ کردیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه متناسب با آن تاپ‌چارت، یک ساختار تفصیلی نیز وجود دارد، اظهار داشت: براساس این ساختار تفصیلی، گفته می‌شود که مثلا در هر دفتر چند کارشناس باید وجود داشته باشد و مسائلی از این قبیل. تا زمانی که این ساختار تفصیلی تصویب شود، افراد با احکام قبلی‌شان همچنان کار می‌کنند و مشکلی ندارد. این مسائل بررسی می‌شود و براساس سیاست‌های کلی و سیاست‌های طراحی ساختار، ساختار یک دستگاه نهایی می‌شود.

هشت سال از سن مدیریتی کشور باید کاهش یابد

انصاری در پاسخ به سوالی درباره بکارگیری زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم نیز تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری، در پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از مشاغل مدیریتی باید در اختیار زنان قرار بگیرد پس از این درصد برای آغاز دولت دوازدهم هدف‌گذاری نشده است بلکه به تدریج از امسال که سال نخستین اجرای برنامه ششم توسعه است تا پایان اجرای آن باید این مصوبه اجرایی شود و آن تغییر صورت بگیرد.

وی با اشاره به حضور جوانان در پست‌های اجرایی خاطرنشان کرد: آنچه مصوبه است، جوان شدن سن مدیریت کشور است. براساس برنامه ششم تا پایان اجرای این برنامه باید هشت سال سن مدیریتی کشور جوان شود. برای اتفاق افتادن و اجرایی شدن این مسئله، شورای عالی اداری در این رابطه مصوبه‌ای داشت که هم شرایط احراز مدیریت توسط بانوان را تسهیل کرد و هم جوانان را.

سوابق خدمت احراز مدیریتی را برای بانوان و جوانان تا دوسوم کاهش دادیم

معاون رئیس‌جمهور افزود: براین اساس، سوابق خدمت احراز مدیریتی را برای بانوان و جوانان تا دوسوم کاهش دادیم یعنی اگر جایی برای مدیر شدن از یک سطح به سطح دیگری، شش سال نیازمند سابقه کار باشد، ما آن را برای زنان و جوانان به چهار سال کاهش دادیم.

انصاری با بیان اینکه شورای توسعه مدیریت مصوبه‌ای داشت که براساس آن اگر جوانان و بانوان کارهای پژوهشی و علمی داشتند، براساس امتیازی که به آنها داده شود، این رزومه برای آنها تبدیل به اولویت می‌شود، ابراز داشت: به طور مثال اگر جوان یا بانویی از همکاران اداری داشته باشیم که در موضوعی مطالعه علمی و کاربردی داشته است یا کتابی را تالیف کرده باشد، ترجمه یا مقاله‌ای در مجلات علمی – پژوهشی منتشر کرده باشد، به آن افراد امتیازی می‌دهیم که به افراد عادی داده نمی‌شود بلکه به جوانان و بانوان داده می‌شود که این مسئله خود یک مزیت برای تصدی مناصب مدیریتی است.

تا به امروز هیچ مرجعی اسامی مدیران دوتابعیتی را به ما نداده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت دوازدهم مدیری وجود دارد که دوتابعیتی باشد، بیان کرد: این موضوع فقط سروصدا به پا کرد درحالیکه تا به امروز هیچ مرجعی اسامی مدیران دوتابعیتی را به ما به عنوان سازمان اداری و استخدامی اعلام نکرده است. مرجع تایید نیز وزارت اطلاعات است. هر کس اطلاعاتی از مدیران و کارکنان دولت دوتابعیتی داشته باشد، باید آن اطلاعات را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهد. وزارت اطلاعات نیز آن اطلاعات را بررسی می‌کند و در صورت تایید، این موضوع را به ما یا دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌کند.

شرط استخدام در دولت، داشتن تابعیت ایرانی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این سوال که آیا قانون یا آیین‌نامه‌ای برای عدم بکارگیری مدیران دوتابیعتی وجود دارد، یادآور شد:‌ اساسا در قانون خدمات کشوری، شرط استخدام در دولت، داشتن تابعیت ایرانی است یعنی کسی که تابعیت کشوری دیگری را دارد، نمی‌تواند استخدام دولت جمهوری اسلامی ایران شود، مدیر که جای خود دارد. با این حال، اطلاعات لازم در این باره را باید مراجع رسمی به ما بدهند. 

کد N1793980

وبگردی