آفتاب

حضور نظامی داعش در عراق و سوریه پایان یافت/کشورهای عربی خواهان افزایش همکاری‌ با ایران هستند

حضور نظامی داعش در عراق و سوریه پایان یافت/کشورهای عربی خواهان افزایش همکاری‌ با ایران هستند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه درباره پایان کار داعش گفت: به لطف خدا هم در عراق و هم در سوریه حضور نظامی داعش پایان یافته است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز مقابله با تروریست ها امروز شریک این پیروزی و همراه ملت منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین جابری انصاری در حاشیه مراسم ختم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره پیام‌ آزادسازی بوکمال سوریه اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که تلاش‌های فشرده و جان فشانی‌های سال‌های اخیر در برابر تروریسم طی یک دو ماه اخیر به نتیجه رسیده است.

وی گفت: به لطف خدا هم در عراق و هم در سوریه حضور نظامی داعش پایان یافته است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز مقابله با تروریست‌ها امروز شریک این پیروزی و همراه ملت منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: خوشحال هستیم که این روزها با ایام مبارک ماه ربیع مصادف شده است.

جابری انصاری درباره اظهارات ضدایرانی وزرای امور خارجه اتحادیه عرب تصریح کرد: بیانیه‌ای که صادر شد با اعمال فشار سعودی‌ها و جوسازی گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور و خلاف سیاست‌های بسیاری از کشورهای عربی بود.

وی افزود: کشورهای عربی خواهان افزایش همکاری‌ها با ایران هستند، اگر سعودی‌ها قصد ادامه سیاست‌های اسرائیل را دارند، راهشان مشخص است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: راه حل مشکلات منطقه مشخص است و ادعای دروغین و تحریف واقعیات و صدور بیانیه‌هایی این چنینی نمی‌تواند کاری برای عربستان انجام دهد.

جابری انصاری درباره نشست سوچی روسیه گفت: همانطور که می‌دانید نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه چهارشنبه این هفته در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود که به دعوت شخص رئیس‌جمهور روسیه است.

وی افزود: برای اینکه این نشست موفقیت آمیز باشد، نشست‌های کارشناسی بین این سه کشور در‌ تهران برگزار شد و یکشنبه هم در آنتالیای ترکیه نشست وزرای خارجه سه کشور را داشتیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: در بیانیه نشست اخیر بر ادامه تلاش‌های سازنده سه کشور به عنوان ضامن گفت‌وگوهای آستانه برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید شده است.

جابری انصاری اظهار کرد: دستور کار نشست آستانه تکمیل تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه بود که تاکنون هفت دور مذاکرات را پشت سر گذاشتیم که قرار است در سطح بالاتر هم این نشست‌ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی مسائل در خصوص سوریه بین روسای جمهور سه کشور بررسی خواهد شد و امیدواریم نشست موفقی باشد.

کد N1793765

وبگردی