آفتاب

پذیرش 12 هزار و 386 مصدوم حادثه زلزله منطقه غرب کشور تاکنون

پذیرش 12 هزار و 386 مصدوم حادثه زلزله منطقه غرب کشور تاکنون

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح ابعاد رسیدگی به مصدومان حادثه زلزله غرب کشور گفت: تاکنون ١٢ هزار و ٣٨٦ مصدوم مورد پذیرش قرار گرفتند که ٨٣٧٠ نَفَر به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در نشست خبری این هفته با اشاره به این که از مصدومان بستری شده داخل استان ٢١٨٨ نَفَر ترخیص شده و ٣٧٢ نَفَر هنوز بستری هستند، افزود: ۳۹۱ مصدوم به خارج از استان اعزام شدند و ١٣٧٢ مورد عمل جراحی در داخل استان و در مجموع ١٥٥٠ جراحی انجام شد که نتایج خوبی داشت.


وی در ادامه گفت: تعداد فوتی ها در صحنه حادثه بیش از ٤٠٠ نَفَر گزارش شده و تعداد فوتی ها در بیمارستان ها و حین اعزام ٢ نَفَر اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنینی گفت: تعداد قطع نخاع و قطع عضوی ها اندک و انگشت شمار است و جراحی های پیوند اعضا با موفقیت همراه بوده است.

حریرچی در ادامه با اشاره به این که اطلاع رسانی در بحران ها و حوادث باید مدیریت شده باشد و در واقع خبررسانی در بلایا و حوادث باید به طور صحیح مدیریت شود، تصریح کرد: اخبار اغراق شده و غیرواقعی موجب تشویش اذهان عمومی و تحریک احساسات و متشنج شدن جامعه می شود، لذا رسانه ها باید همگرایی داشته باشند.

وی همچنین افزود: فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای انتشار اخبار صحیح و امیدبخش باشد اما چنانچه مدیریت نشود، تبدیل به تهدید می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در کشورهای دیگر، رسانه ها اجازه انتشار عکس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند، بنابراین زمانیکه حادثه ای رخ می دهد، نیازی به پمپاژ اخبار منفی نیست.

کد N1793751

وبگردی