آفتاب

محمد پورستار در تنهایی‌اش با حافظ چای می‌نوشید/ وداع با مرد صبور و متین سینما

محمد پورستار در تنهایی‌اش با حافظ چای می‌نوشید/ وداع با مرد صبور و متین سینما

مراسم تشییع پیکر محمد پورستار (بازیگر سینما و تلویزیون) صبح امروز (دوشنبه 29 آبان) از مقابل خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران ملکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما که اجرای این مراسم را برعهده داشت، گفت: یکی از غم‌انگیزترین زمان‌هایی که خانه سینما تجربه می‌کند زمانی است که عضوی از خود را از دست می‌دهد. محمد پورستار یکی از بازیگرانی بود چه در تلویزیون و چه در سینما خوش درخشید.

ملکی ادامه داد: محمد پورستار را به خدا می‌سپاریم و مطمئنیم که هیچ جایی از امان خدا محکم‌تر و امن‌تر نیست.

علی دهکردی (رئیس انجمن بازیگران خانه سینما) نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش زندگی را باید از آدم‌های بزرگی مانند محمد پورستار یاد بگیریم، گفت: پورستار مرد شریفی است که هیچکدام از ما تا امروز هیچ خاطره‌ای از او که همراه با اخم باشد به یاد نداریم.

دهکردی به ذکر خاطره‌ای از سال 72 و همبازی شدن با محمد پورستار پرداخت و گفت: در آن زمان من و ایشان همبازی بودیم و من به عنوان یک بازیگر تازه‌کار شیفته شخصیت و بزرگواری او شده بودم.

او ادامه داد: یکبار از ایشان که مدت‌ها بود خبری نبود پرسیدم مشغول چه کاری هستید، گفت؛ شب‌ها اینجا دو استکان چای برای خودم و حافظ می‌ریزم و تا صبح شعر می‌خوانیم و گپ می‌زنیم و خندید. پورستار از کنار این ماجرا با خنده و لبخند گذشت اما واقعیت این است که کسانی مثل او تمام لحظات زندگی‌شان با کسانی مثل حافظ و سعدی و آدم‌هایی از جنس معرفت و شعر و آرامش می‌گذشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: هیچ وقت این تصویر از ذهنم خارج نشد که این چهره پر از عرفان و آرامش با کسانی غیر از حافظ و مولانا دمخور بوده باشد. ما باید در برابر وجوه اخلاقی انسان‌هایی مثل محمد پورستار و صبر و متانت ایشان سر تعظیم فرود بیاوریم.

دهکردی با بیان اینکه عزت نفس محمد پورستار ستودنی بود، گفت: من نمی‌دانستم اما پورستار چند مرحله بسیار سخت و دشوار از بیماری را پشت سر گذاشته و بستری بود اما با متانت و عزت نفس حاضر نشد بیماری‌اش را عنوان کند و نمایش دهد. این وجوه بسیار پرارزش را این روزها کمتر در بین خودمان می‌بینیم امیدوارم با رجوع به اخلاق محمد پورستار بازگشت دوباره‌ای به حاکمیت اخلاق و معنویت در تمام اشکال زندگی و شغل‌مان داشته باشیم.

کد N1793583

وبگردی