آفتاب

ازدیاد اقلام و امکانات در مناطق زلزله‌زده به مشکل تبدیل شده است

ازدیاد اقلام و امکانات در مناطق زلزله‌زده به مشکل تبدیل شده است

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: یکی از مشکلات اساسی در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده ازدیاد اقلام و امکانات است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه اسکان اضطراری در تمام مناطق زلزله زده به پایان رسیده است، گفت: توزیع سرویس‌های بهداشتی موقت در حوزه وظایف سازمان امداد و نجات نیست و آمار آن را در دست ندارم، اما تعدادی وارد استان شده است و در حال حاضر سازمان امداد و نجات در حال توزیع دفترچه است.با توزیع دفترچه میان زلزله‌زدگان بی‌شک توزیع اقلام نظم و انضباط بیشتری خواهد یافت و می‌توانیم اقلام را دقیق‌ و سریع‌تر  توزیع کنیم. 

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر کل مناطق زلزله زده به هشت منطقه تقسیم شده است. این هشت منطقه در شهرهای آسیب پذیر به عنوان ستادهای فرعی مناطق هشت‌گانه فعالیت می‌کنند. ستادهای فرعی نیز با توجه به آ‌مار اتخاذ شده از سازمان آمار، دفترچه‌ها را توزیع کرده‌اند. طی دو روز گذشته غالب بر 200 تن پوشش چادر توزیع کردیم.

رئیس سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه امدادرسانی به تمام روستاها صورت گرفته است، افزود: این بار صدور دفترچه از روستاها آغاز شد چرا که به علت هماهنگی با دهیارها فرآیند صدور سرعت بیشتری دارد. برای هر خانواده یک دفترچه صادر شده و پس از دریافت اقلام در دفترچه وارد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی در حال حاضر ازدیاد اقلام و امکانات است، گفت: در حال حاضر مشکلی از ناحیه امکانات وجود ندارد، اما می‌توان گفت بخشی از معضلات بهداشتی منطقه به علت همین ازدیاد اقلام است.

کد N1793325

وبگردی