آفتاب

آیین تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات استان یزد برگزار شد

آیین تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات استان یزد برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جایگاه ویژه و نقش حائز اهمیت مطبوعات در شکل دهی افکار عمومی باعث شده است تا قانونگذار رسیدگی به جرائم این صنف را با حضور هیات منصفه، از حالت قضایی محض خارج کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حبیبی در آیین تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات استان اظهار کرد: رسانه‌ها نقش دو سویه در جامعه دارند، از یک طرف آینه تمام نمای سیاست‌های نظام و حاکمیت و از سوی دیگر متولی نقش کنترلی و نظارت مردم و جامعه بر حاکمیت هستند.

وی تصریح کرد: با هدف پیشگیری و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و فساد، رسانه‌ها باید به عنوان چشم بیدار جامعه عمل کرده و اجازه شکل‌گیری و رشد به تخلفات ندهند.

این مقام قضایی افزود: مطبوعات باید ضمن اطلاع‌رسانی و شفاف سازی، در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه حرکت نموده و از طرفی خدمات و تلاش ها را نیز به سمع و نظر مردم برسانند.

حبیبی به ماده ۳۶ قانون مطبوعات اشاره کرد و گفت: اعضای هیات منصفه از میان اقشار و صنوف مختلف انتخاب می‌شوند تا نظر مشورتی آنان به دادگاه نظری برگرفته از بطن جامعه باشد.

گفتنی است پس از انتخاب اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان یزد و صدور حکم آنان برای مدت دو سال مراسم تحلیف در محل دادگستری استان یزد برگزار شد.

کد N1793030

وبگردی