آفتاب

توزیع دفترچه‌های امدادی بین زلزله‌زدگان/اسکان اضطراری به پایان رسیده

توزیع دفترچه‌های امدادی بین زلزله‌زدگان/اسکان اضطراری به پایان رسیده

رییس امداد و نجات سازمان هلال احمر از تقسیم‌بندی مناطق زلزله‌زده و توزیع دفترچه‌های امدادی بین زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی (رییس امداد و نجات سازمان هلال احمر) گفت: اسکان اضطراری رسما تمام شده مگر در مواردی که برخی خانواده‌ها تعداد عائله بالا داشته باشند. در این حادثه 33 هزار خانواده آسیب دیده بودند در حالی‌که تاکنون 72 هزار تخته چادر توزیع شده است.

او ادامه داد: مناطق 8 گانه کمک‌رسانی‌ ایجاد و بلوک‌بندی شده‌است و دفترچه‌های امدادی توزیع می‌شود و سبدهای غذایی ماهیانه آماده و در حال توزیع است و امیدواریم ارائه خدمات با توزیع دفترچه نظم بهتری خواهد گرفت.

سلیمی خاطرنشان کرد: عوامل امدادی این دفترچه‌ها را بین خانوارها توزیع می‌کنند و نیازی نیست که خانواده‌ای به ما مراجعه کند. هر نوع اقلام توزیعی نیز از طریق این دفترچه‌ها توزیع خواهد شد.

رییس امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه با این دفترچه‌ها به مدت 45 روز خدمات را ارائه خواهیم داد، تصریح کرد: هر جا که از طریق فضای مجازی اطلاع‌داده شود که خدمات رسانی نشده؛ ما بلافاصله نیرو و خدمات به آن منطقه اعزام می‌کنیم کمااینکه یک مورد اعلام شده و در منطقه‌ای که 70 خانوار بودند 78 تخته چادر و 450 تخته پتو توزیع شد. متاسفانه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی باعث می‌شود که خدمات ارائه شده دیده نشود.

او ادامه داد: درحال حاضر 1800 نفر از نیروهای هلال احمر در منطقه هستند و اگر به کسی خدمات ارائه نشده می‌توانند با شماره 112 تماس گرفته و ما خدمات را کمتر از 20 دقیقه به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

کد N1792976

وبگردی