آفتاب

پیش‌بینی بارش باران و برف در استان‌های غربی کشور

پیش‌بینی بارش باران و برف در استان‌های غربی کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: احتمال بارش برف در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌غرب و غرب کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بعد از ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال‌غرب و غرب افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه در روز دوشنبه تقویت شده و علاوه بر مناطق فوق، به تدریج بخش‌هایی از نواحی مرکزی را نیز در بر می گیرد. روز سه شنبه نیز در نیمه غربی کشور بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب و غرب بارش برف دور از انتظار نیست.

از بعد از‌ ظهر روز یکشنبه، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان و شمال ایلام پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، از بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه احتمال پدیده گردوخاک در برخی نقاط غرب و جنوب غرب وجود دارد.

کد N1792589

وبگردی