آفتاب

دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد

دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد

جانشین فرمانده سپاه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سپاه تا زمانیکه آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، منطقه را ترک نخواهد کرد، گفت: دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای این مناطق روستایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سلامی (جانشین فرمانده سپاه) در گفت‌و‌گو با شبکه خبر صداو سیما، درباره خدمات سپاه به مناطق زلزله‌زده گفت: نیاز به مواد غذایی و آب مرتفع شده. هم‌چنین مسئله اسکان اضطراری نیز تا حدود زیادی انجام شده و  تعداد کمی مانده که تا پایان امروز به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: کار آواربرداری در همه روستاهای زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب برای یافتن اجساد و یا مصدومان حادثه زلزله یکشنبه شب پایان یافته و دیگر هیچ جسد و یا مصدومی در آوارهای این مناطق روستایی وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه در استان کرمانشاه افزود: هم‌چنین 4تیم مهندسی همراه با هزاران دستگاه مهندسی برای آواربرداری و امدادرسانی به همه روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند. این دستگاه‌ها اعم از بیل مکانیکی و لودر در مناطق زلزله‌زده مستقر شده و مشغول فعالیت هستند.

سردار سلامی با اشاره به خدمات درمانی سپاه گفت: سپاه پاسداران 6 بیمارستان صحرایی پیشرفته در مناطق آسیب دیده راه‌اندازی کرده که یکی از آنها جزو مجهزترین بیمارستان‌های مدرن صحرایی محسوب می‌شود و در این بیمارستان‌ها صدها عمل جراحی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه در استان کرمانشاه تاکید کرد: سپاه پاسداران تا زمانیکه آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، منطقه را ترک نخواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر 32 سپاه استانی در حال جمع آوری و انتقال کمک‌های مردمی به منطقه هستند که با توجه به احتمال بارندگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، به پلاستیک برای پوشاندن چادرها نیاز است.

کد N1792534

وبگردی