آفتاب

نماینده ولی‎فقیه در سپاه:برخی احزاب خود را لیبرال مسلمان می‎نامند ومعتقدند اسلام سیستم و حکومت ندارد

نماینده ولی‎فقیه در سپاه:برخی احزاب خود را لیبرال مسلمان می‎نامند ومعتقدند اسلام سیستم و حکومت ندارد

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولی فقیه با پیامبر و ائمه معصومین دست کم در پنج ویژگی مشترک است که از جمله آنها رسالت است.

حجت الاسلام علی سعیدی در دفتر امام جمعه مشهد افزود: تبیین اسلام با شرایط زمان خود، سیستم دهی، حکومت و مدیریت و همچنین صیانت از اسلام، دین و شریعت از جمله بخش های رسالت پیامبر(ص) است که ولی فقیه در زمان غیبت عهده دار این امر است.
وی ادامه داد: امروز با احزابی روبه رو هستیم که وارد عرصه سیاسی شده اند و می گویند لیبرال مسلمان هستند و در انتخابات هم کاندیدا معرفی می کنند و معتقدند اسلام سیستم و حکومت ندارد.
وی، 'نصب' را از دیگر مشترکات ولی فقیه با امام معصوم برشمرد و افزود: نصب ولی فقیه به صورت توصیفی است به این صورت که خبرگان با توجه به مصادیقی که در روایات آمده است مصداق ولی فقیه را پیدا می کنند.
حجت الاسلام سعیدی، 'حجیت' را از دیگر موضوعات مشترک بین ولی فقیه و امامان معصوم برشمرد و اظهار کرد: اگر فرمان خدا حجت دارد فرمان ولی فقیه هم حجت دارد.
وی ادامه داد: 'تبعیت' یکی دیگر از مشترکات ولی فقیه با امام معصوم است. در طول تاریخ مهمترین مشکلی که بشریت داشته تبعیت و اجرای فرمان رهبر الهی بوده است.
وی اظهار کرد: ولی فقیه در حوزه اختیارات نیز با امام معصوم اشتراک دارد و او در هر امری که به امور و مصالح مردم مرتبط است 'اختیار' دارد و اختیاراتی که برای ولی فقیه در قانون اساسی ذکر شده است تنها از باب نمونه است ولی اختیارات وی به آنها محدود نمی شود.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: ولی فقیه در مواردی نیز با امام معصوم و پیامبر(ص) تفاوت دارد که از جمله آنها وحی، علم غیب و عصمت است که ولی فقیه اینها را ندارد اما دارای اجتهاد و اشراف به منابع وحیانی و عدالت واقعی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اختلاف ما با سردمداران کفر و شرک در این است که ما معتقدیم قانونگذار کسی است که مصون از خطا باشد و هیچ بدی در ذات او نباشد و بشر دنبال رهبری و قانون مطلوب است بنابراین هیچ قانونی بهتر از احکام الهی وجود ندارد.
2727

کد N1792315

وبگردی