آفتاب

عضویت ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در هیات علمی دانشگاه‌ها

عضویت ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در هیات علمی دانشگاه‌ها

معاون حقوقی وزارت علوم با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تخصصی نمایندگان برای ارتقای آموزش عالی گفت: حدود ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس، عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایلنا، محمد روشن، گفت: حدود ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی کشور بوده و مبتنی بر تخصص‌های خود در کمیسیون‌های مختلف نیز فعال هستند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم باید تلاش کند تا از این ظرفیت به صورت بهینه، مستمر و هدفمند استفاده کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، افزود: با توجه به لزوم همکاری بین قوا با رعایت حدود و ثغور آنها، به نظر می‌رسد تشکیل جلسات هم‌اندیشی و پیش‌بینی راهکاری مناسب به منظور تعامل و هم‌افزایی باعث خواهد شد که تمام این اقدام‌ها به صورت ید واحده بتواند در اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش توفیق یابد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در قوه مجریه، اعتقاد راسخ بر این است که باید قوانین اجرا شود و حتی اگر بر آنها نقدی است از راهکارهای قانونی برای اصلاح آنها اقدام شود، ناچار تا زمانی که این قوانین جاری هستند باید از سوی نهادها و دستگاه‌های مرتبط اجرا شوند.

روشن ابراز امیدواری کرد این جلسه که اولین هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم در ماه‌های آغازین فعالیت دولت دوازدهم به شمار می‌آید به صورت دوره‌ای ادامه یابد.

وی افزود: با شناختی که طرفین از کارگروه‌های خود دارند از یک‌سو قوانین مورد نیاز به تصویب رسیده یا حسب مورد قوانین مزاحم نسخ شوند و از سوی دیگر با عنایت به اهداف قانونگذار با اجرای خوب و مناسب اهداف قانونگذار بیش از این اجرا شود.

کد N1792254

وبگردی