آفتاب

سخنان دکترسید عزت الله عراقی راهنمای فعالان حقوق کار و کارگر

سخنان دکترسید عزت الله عراقی راهنمای فعالان حقوق کار و کارگر

دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: مصاحبه‌های فراموش نشدنی و سخنرانی‌های پر از حمایت علمی و دفاع آکادمیک دکترسید عزت الله عراقی راهنمای فعالان حقوق کار و چراغ فروزانی بر سر راه دوستداران کارگر است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهراد در یادداشتی به مناسبت درگذشت دکترسید عزت الله عراقی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

یادی از او که عمر خود را وقف از یادرفتگان کرد.

 دکترسید عزت الله عراقی استاد حقوق دانشگاه تهران از نویسندگان بزرگ حقوق کار و از گردانندگان و پی جویان موسسه کار و تامین اجتماعی و از مترجمین مقاوله نامه ها و توصیه نامه های سازمان جهانی کار و آنکه در رسای کاروکارگر نه فقط لحظه ای درنگ و دریغ نکرد بلکه باید نوشت که به واسطه آثار قلمی پرشور و ترجمه های متین و استوار و تلاش بی وقفه در صیانت از نیروی کار و حقوق مورد غفلت قرارگرفته آنها به حق باید خود و کارگران را وامدار و مدیون او بشناسیم که هیچ دریغ وکوتاهی در حق این بهترین بندگان خدا نکرد.

او دوستدار اعاده حقوق نیروی کار از طریق استواری تشکلات کارگری و کارفرمایی بود.

او مذاکره و پیمان دسته جمعی را مهمترین راه تحقق حقوق کار می دانست.

صیانت از کارگران را در مقاطعی که آنها را مورد تعدی صاحبنظران بی انصاف و یکسویه نگر می‌دید رسالت خود می دانست و شجاعانه در این مسیر وارد شده و همچون منادیان حقوق کارگر، یکپارچه به دفاع می‌پرداخت.

مصاحبه‌های فراموش نشدنی و سخنرانی‌های پر از حمایت علمی و دفاع آکادمیک او راهنمای فعالان حقوق کار و چراغ فروزانی بر سر راه دوستداران کارگر است.

در زمان رسیدگی به قانون کار،کمیسیون کار و امور اجتماعی بهره های بسیاری از دانش او گرفت.

خانه کارگر به هنگام هجمه یکسویه نگران به حقوق کارگران هربار که از وی درخواست یاری و کمک کرد این استاد والامقام و شهیر جانانه پای در عرصه روشنگری گذاشت.

اینک  که جامعه دانشگاهی و خانواده و فرزندان وی به سوگ او نشسته اند بر خود دانستم که با تقدیم این چند سطر ،قدرشناسی خود،خانه کارگر و کارگران به ساحت روح بلند آن یار سفرکرده تقدیم دارم.

جایگاهش رفیع و منزلتش روزافزون باد انشاالله.

علیرضا محجوب

کد N1792252

وبگردی