آفتاب

کمک رسانی به زلزله زدگان عزیز غرب کشور

کمک رسانی به زلزله زدگان عزیز غرب کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه به کلیه معاونین ، مدیران عامل و رؤسای سازمان ها ، صندوق ها و بانک های تابعه و مدیران کل اجرائی بر کمک رسانی به زلزله زدگان عزیز غرب کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه به کلیه معاونین ، مدیران عامل و رؤسای سازمان ها ، صندوق ها و بانک های تابعه و مدیران کل اجرائی بر کمک رسانی به زلزله زدگان عزیز غرب کشور  تاکید کرد.

متن کامل بخشنامه بدین شرح است .

زلزله دلخراش مناطق غرب کشور که متاسفانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان شد موجب اندوه، تألم و تاسف گردید. با توجه به رسالت اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خدمت رسانی به کلیه احاد جامعه علی الخصوص اقشار آسیب پذیر انتظار دارم کلیه معاونین، مدیران و رؤسای سازمان ها،صندوق ها و بانک ها، مدیران حوزه های ستادی و اجرائی  و کلیه شرکت ها و مؤسسات وابسته با بسیج ظرفیت ها و امکانات خود و با دقت لازم و احساس مسئولیت و ضمن هماهنگی با دستگاههای ذیربط، در خدمت به حادثه دیدگان عزیز میهن اسلامی از هیچ کوششی دریغ ننمایند. لازم می دانم موارد ذیل در اولویت برنامه ها و اقدامات اعضای شورای هماهنگی  استانها قرار گیرد:

۱-    روسا و مدیران کل استان های حادثه دیده ، با بسیج نیرو ها و آماده سازی ظرفیت ها در هماهنگی کامل با ستاد بحران استان نسبت به امداد رسانی به هر طریق ممکن علی الخصوص در اختیار قرار دادن مجموعه های ورزشی کارگری و سایر اماکن اقامتی و رفاهی زیرمجموعه خود برای اسکان خانوارها و افراد حادثه دیده اقدام نمایند.

۲-    روسا و مدیران کل استان های همجوار بدون درنگ در تعامل با مدیران کل استان های آسیب دیده نسبت به ارزیابی و بررسی امکانات موجود در جهت رفع کمبود ها اقدام  عاجل نمایند.

۳-    سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تجهیز بیمارستان ها به اقلام دارویی مورد نیاز و نیز اعزام پزشک و پرستار با توجه به نیاز مناطق آسیب دیده اقدامات لازم را به عمل آورند.

۴-    اکیپ های مددکاری و مشاوره ای توسط سازمان بهزیستی سازماندهی و به منطقه آسیب دیده اعزام شوند

۵-    شرکت ها و کارخانجات تولیدی وابسته نسبت به تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز از قبیل : آب معدنی، پتو ، چادر ، دارو ، مواد غذائی کنسرو شده و.... با هماهنگی ادارات کل اجرائی استان اقدام نمایند .

یادآور می شوم علاوه بر مکلف بودن تمامی معاونت ها و سازمان ها و شرکت ها و مؤسسات وابسته  نسبت به مشارکت در این اقدام خدا پسندانه، لازم است اقدامات انجام شده را به صورت روزانه به دفتر اینجانب گزارش نمایند .

کد N1792066

وبگردی