آفتاب

خانواده الحریری «در حالت هشدار» قرار دارند

خانواده الحریری «در حالت هشدار» قرار دارند

منابعی نزدیک به خانواده نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعلام کردند که وی طی ۴۸ ساعت آینده به کشور بازخواهد گشت تا استعفای خود را رسما به رئیس‌جمهوری تقدیم کند.

به گزارش ایلنا، منابع نزدیک به خانواده «سعد الحریری» به روزنامه «الاخبار» اعلام کرده‌اند که این خانواده به اطلاعاتی دست یافته است که تایید می‌کند نخست‌وزیر مستعفی لبنان طی ۴۸ ساعت آینده به بیروت بازمی‌گردد تا استعفای خود را رسما به «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم کند.

این منابع درباره این موضوع که آیا الحریری بعد از استعفا در بیروت، همچنان در لبنان خواهد ماند یا به پاریس می‌رود و یا به عربستان سعودی بازمی‌گردد، ابراز بی‌‌اطلاعی کردند.

بر این اساس، این خانواده درباره سرنوشت همسر سعد الحریری و فرزندان‌شان هیچ اطلاعات قطعی ندارند و نمی‌دانند که آیا آنها در عربستان می‌مانند یا با او بازمی‌گردند. با این حال، خانواده الحریری مانند دیگر مسئولان لبنانی نسبت به بازگشت نخست‌وزیر در حالت هشدار قرار دارند؛ چرا که تجربه روزهای گذشته سرنوشت این نخست‌وزیر «بازداشت‌شده در عربستان» را قبل از رسیدنش به بیروت، در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

با این‌که سعد الحریری، عصر روز گذشته در پیامی توییتری اعلام کرد که طی دو روز آینده به لبنان بازمی‌گردد، ولی اشاره او به ماندن خانواده‌اش در عربستان، این ظن را به‌وجود آورده است که خانواده نخست‌وزیر لبنان توسط سعودی‌ها گروگان‌ها گرفته می‌شود.

کد N1792014

وبگردی