آفتاب

اعلام آمادگی سوئد برای حضور در ایران و کمکم به زلزله‌زدگان

اعلام آمادگی سوئد برای حضور در ایران و کمکم به زلزله‌زدگان

خانم الوا یورنسون مسئول بررسی حوادث و بلایای طبیعی در کشور سوئد در مصاحبه با شبکه دو این کشور گفت: ما آمادگی هرگونه کمک داریم ولیکن در این شرایط ما کمک‌های اولیه را ارسال می‌کنیم ولی دیگر کمک‌‌های لازم باید از ناحیه ایران اعلام شود.

به گزارش ایلنا، زلزله سهمگین در منطقه غرب کشور و کشته و مجروح شدن هزاران نفر از هموطنان عزیز ضایعه‌ای بود که انعکاس وسیعی در رسانه‌های سوئد داشت.

میردامادی رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص اعلام آمادگی دولت سوئد جهت اعزام پزشک و کمک‌های اولیه به مناطق آسیب دیده زلزله کشورمان گفت: شبکه دوم کشور سوئد در یک برنامه پنج دقیقه‌ای به بررسی این رویداد پرداخت. این حادثه بزرگ طبیعی در منطقه مشترک ایران و عراق رخ داده است و در عراق تنها هفت نفر تلفات داشته در حالی که در ایران خیلی گسترده بوده است.

به گفته میردامادی، خانم الوا یورنسون مسئول بررسی حوادث و بلایای طبیعی در کشور سوئد در مصاحبه با این شبکه گفت ما آمادگی هرگونه کمک داریم ولیکن در این شرایط ما کمک‌های اولیه را ارسال می‌کنیم ولی دیگر کمک‌های لازم باید از ناحیه ایران اعلام شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط ابتدا باید به نجات آنانی پرداخت که زیر آوار مانده‌اند سپس به مداوای مجروحان پرداخت و برای اسکان و غذای آنان اقدام کرد.

میردامادی در ادامه افزود: ایرانیان مقیم نیز در این میان جنب و جوش فراوانی در تدارک کمک‌های خود داشتند. مرکز اسلامی امام علی (ع) با ایجاد حساب بانکی اعلام کرده آماده دریافت کمک‌های نقدی ایرانیان و غیر ایرانیان است. در این میان رادیوهای وابسته به جریان‌های سیاسی با ابراز تردید در انجام کمک‌ها فضاسازی‌های منفی می‌کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان افزود: البته بسیاری از انجمن‌ها به صورت خودجوش با دادن شماره حساب و اعلام آگهی‌های رادیوئی از مردم درخواست کمک می‌کردند.

کد N1792004

وبگردی