آفتاب

زلزله بیرجند | جزئیات زلزله در بیرجند

زلزله بیرجند | جزئیات زلزله در بیرجند

زلزله بیرجند | ساعتی پیش مردم بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، زلزله ای به بزرگای 3.9 ریشتر را احساس کردند. تا کنون گزارشی از خسارات زلزله بیرجند گزارش نشده است، اما برخی از مردم بیرجند شب به علت نگرانی از وقوع زلزله، در خیابان ها به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخبار زلزله کرمانشاه .
فرماندار بیرجند گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی یا مالی زلزله در شهرستان بیرجند دریافت نشده است.
علی ناصری بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 گروه ارزیاب هلال احمر برای بررسی مناطق تحت تاثیر زلزله به جنوب بیرجند اعزام شده اند. وی بیان کرد: دهیاران نیز برای بررسی وضعیت روستاها اعزام شده اند و تا این لحظه گزارش خاصی از خسارت جانی یا مالی ارائه نکرده اند. فرماندار بیرجند گفت: یکی از گروه های ارزیاب اعلام کرده که ساختمانی در منطقه مهرشهر بیرجند دچار مشکل جزئی شده اما اطلاعات دقیق دریافت نشده است. 
وی بیان کرد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و جای نگرانی خاصی نیست و نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند. 
زمین لرزه به بزرگی 3.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شامگاه (سه شنبه) حوالی بیرجند در عمق 7 کیلومتری زمین را لرزاند. با توجه به اینکه زلزله باعت لرزش نسبتا شدید ساختمان ها شد بسیاری از مردم از منازل خود بیرون آمده اند و با خودرو در معابر عمومی تردد می کنند.
آخرین وضعیت زلزله در بیرجند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام تیم های ارزیاب به منطقه اصلی زلزله بیرجند خبر داد و گفت:تا کنون گزارشی از خسارت نداشته ایم.
جواد خامسان در گفتگو با مهر، با اشاره به وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی بیرجند اظهارکرد: بلافاصله پس از وقوع دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده است.
وی بیان کرد: تا کنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته ایم.
وی افزود: به دستور استاندار خراسان جنوبی به دهیاری ها نیروهای انتظامی و نظامی دستور بررسی همه روستاهای منطقه داده شده است.
وی از مردم خواست تا ارامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند.
خامسان با اشاره حضور مردم بیرجند در خیابان ها و معابر گفت: تقاضا داریم مردم ترددها را کم کنند تادر صورت نیاز کمک رسانی به راحتی انجام شود.
کد N1791842

وبگردی