آفتاب

انتقاد شدید اتاق اصناف از سرکشی سازمان امور مالیاتی به حساب بانکی اصناف

انتقاد شدید اتاق اصناف از سرکشی سازمان امور مالیاتی به حساب بانکی اصناف

علی فاضلی گفت: در حالی که آقایان وعده کوچک‌سازی دولت را می‌دهند برخی دستگاه‌ها می‌خواهند که اتحادیه‌های صنفی را از اصناف جدا کرده و به دولت بچسبانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در دهمین اجلاس رؤسای اتاق اصناف کشور، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف  با اشاره به افزایش درآمدهای نفتی گفت: اصناف از پول نفت برای توسعه خود استفاده نکردند و توانستند به صورت خودکفا و بدون منت و بار مالی برای دولت، اشتغالزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: اصناف کشور در طی سال‌های اخیر از هیچ بسته حمایتی‌ای استفاده نکرده و تنها سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان در قالب یک بسته حمایتی در نظر گرفته شد که تا به امروز ابلاغیه آن هنوز نیامده، هر چند رئیس کل بانک مرکزی قول مساعدت در این خصوص را به ما داده اما هنوز اتفاقی صورت نگرفته است.

فاضلی تاکید کرد: به اصناف کشور ایراد گرفته می‌شود که چرا در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت فعال نداریم در حالی که در گذشته حتی یک آیین‌نامه هم نداشته‌ایم ولی این کار کم‌کم در حال انجام شدن است.

علی فاضلی ادامه داد: هیچ‌گونه حمایتی برای کوچ بنگاه‌های آلاینده از سطح‌ شهرها اختصاص داده نشده، به همین دلیل دیگر اجازه انتقال این بنگاه‌ها را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات یک‌شبه در کشور گفت: برخی مسوولان یک‌شبه تصمیم می‌گیرند و به عواقب آن فکر نمی‌کنند. در حالی که کمترین حاشیه آن مشغول شدن ما به این تصمیمات یک‌شبه است. به طور مثال سازمان امور مالیاتی در سال جاری به 21 هزار و 500 حساب اصناف سرکشی کرده که ما به شدت مخالف آن هستیم. این تصمیمات چنان ما را به خود مشغول کرده که فرصتی برای ورود به اقتصاد مقاومتی پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که آقایان وعده کوچک‌سازی دولت را می‌دهند برخی دستگاه‌ها می‌خواهند که اتحادیه‌های صنفی را از اصناف جدا کرده و به دولت بچسبانند.

فاضلی افزود: گلایه‌های زیادی از دولت داریم اما امروز هیچ کمیسیون دولت بدون حضور اصناف تشکیل جلسه نمی‌دهد. اصناف نیز با وجود کمبودهایی که دارد در چهار سال اخیر اجازه نداده خللی در بازار ایجاد شود که این خود افتخاری برای دولت است.

کد N1791592

وبگردی