آفتاب

مطالبات ۱۱۰ کارگر اخراجی« اشی مشی» اقساطی پرداخت می شود/برقرار مقرری بیمه بیکاری

مطالبات ۱۱۰ کارگر اخراجی« اشی مشی» اقساطی پرداخت می شود/برقرار مقرری بیمه بیکاری

منابع کارگری ایلنا در کارخانه«اشی مشی» از پرداخت اقساطی مطالبات ۱۱۰ کارگر تعدیل شده این واحد تولیدی خبر می دهند.

منابع  خبری در کارخانه«اشی مشی» با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: ۱۱۰ نفر از کارگران تعدیل شده این واحد تولیدی که از ۱۰ خرداد ماه سال جاری با اتمام قرار داد کار  از سوی کارفرما بیکارشده اند مطالبات مزدی وسنواتی خودر از ماه گذشته (مهر ماه)بصورت اقساطی دریافت کرده‌اند.

به گفته یکی از کارگران  تعدیل شده  ،مطالباتمان به دستمزد بهمن و اسفند سال ۹۴ ، دی و بهمن سال ۹۵، فرودین و اردیبهشت سال ۹۶ و عیدی سالهای ۹۳ ، ۹۴ و ۹۵ و سنوات سال‌های ۹۳ تا ۹۶ مربوط می شود. که در حال حاضر کارفرما یک ماه از اقساط آن را به مبلغ یک میلیون تومان پرداخت کرده است.

به نقل از وی عنوان می شودهر یک از ما کارگران بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان از کارفرما طلبکار یم که با پرداخت اقساطی مطالباتمان، انجام تسویه‌حساب حدودا یک تا ۴ سال طول می کشد.

اوبا بیان اینکه  بهانه کارفرما برای پرداخت نکردن مطالباتمان مشکلات مالی کارخانه  عنوان شده است، در ادامه افزود: در طول 5 ماه گذشته برای پی گیری پرداخت مطالباتمان تجمعات متعددی را مقابل ساختمان کارخانه وبسیاری از نهاد های دولتی استان انجام داده ایم که در نهایت کارفرما وادار به پرداخت اقساطی مطالباتمان شد.

در عین حال کارگران یاد شده در خصوص وضعیت بیمه بیکاری خود گفتند: مقرری بیمه بیکاری کارگران اخراجی از ماه گذشته (مهر ماه )برقرار شده است.

گفتنی است گروه تولیدی-بازرگانی اشی مشی در سال ۱۳۷۱ راه‌اندازی شد و در زمینه تولید مواد غذایی، آب و سایر نوشیدنی‌ها فعالیت می‌کند.

کد N1791501

وبگردی