آفتاب
مدیرعامل شرکت متن به ایلنا خبر داد:

تعریف 5 فاز برای تولید 5 میلیارد فوت مکعب گاز در کیش/ مذاکره با شل ادامه دارد

تعریف 5 فاز برای تولید 5 میلیارد فوت مکعب گاز در کیش/ مذاکره با شل ادامه دارد

شهنازی‌زاده با اشاره به تعریف 5 فاز برای تولید گاز در میدان کیش از شل به عنوان جدی ترین شرکت برای ورود به توسعه این میدان نام برد.

سید نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برنامه های توسعه ای میدان گازی کیش اظهار داشت: ما در حال حاضر توسعه این میدان را شروع کرده ایم اما قبل از آن با تعدادی از شرکت هایی که خودشان درخواست مطالعه میدان را داشته اند تفاهمنامه امضا کرده ایم که نتیجه مطالعات بیرون آمده و برخی شرکت ها نیز هنوز در دست مطالعه دارند.

وی افزود: همزمان با این مباحث و به محض اینکه نتیجه مطالعات بیرون آمد و شرح کار داده شد در قالب قرارداد آی پی سی وارد مذاکره با سرمایه گذار می شویم و توسعه را آغاز می کنیم.

شهنازی زاده تصریح کرد: فاز یک میدان را از چند وقت پیش شروع کرده بودیم که سال های قبل به دلیل تغییر سرمایه گذار متوقف شده بود اکنون مجددا طرح را در حد اینکه در وهله اول گاز جزیره کیش تامین شود، فعال کرده ایم که در قالب یک خط لوله 56 اینچی که بین جزیره و IGAT 7 اجرا می شود و همزمان بخشی از گاز فاز یک را در قالب چاه هایی که در جزیره حفاری شده به عسلویه می فرستیم که در یکی از پالایشگاه ها که ظرفیت خالی دارند تصفیه شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در کل 5 فاز آنشور و آفشور در جزیره کیش تعریف کرده ایم که در قالب این 5 فاز 5 میلیارد فوت مکعب گاز تولید می شود اما فاز یک را به دلیل اینکه زمان از دست نرود، آغاز کرده ایم.

مدیر عامل شرکت متن یادآور شد: تا کنون با شرکت های زیادی برای توسعه این میدان گازی مذاکره شده که شاخص ترین آن شرکت شل است.

 

کد N1791394

وبگردی