آفتاب

تلفات زلزله؛ 445 کشته، 7100 مجروح | جزئیات جدید از تلفات زلزله کرمانشاه

تلفات زلزله؛ 445 کشته، 7100 مجروح | جزئیات جدید از تلفات زلزله کرمانشاه

تلفات زلزله | بنا بر آخرین گزارش ها از روند امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، تا کنون اجساد 445 تن از کشته شدگان این حادثه پیدا شده است. بر اساس آخرین اخبار و آمار از تلفات زلزله کرمانشاه، علاوه بر 445 کشته، زلزله کرمانشاه 7100 مجروح نیز در پی داشته است. آخرین جزئیات تلفات و خسارات زلزله کرمانشاه را در ادامه بخوانید...

بیشتر ببینید: عکسهای زلزله در کرمانشاه .
بیشتر بخوانید: زلزله کرمانشاه؛ آخرین اخبار .
بیشتر ببینید: عکس زلزله کرمانشاه و...
بیشتر ببینید: فیلم زلزله کرمانشاه .
بیشتر ببینید: فیلم: زلزله در کربلا .

بنا بر آخرین گزارش ها، تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 7100 نفر و تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 445 نفر رسید.
600 مصدوم تاکنون ‌جابه‌جا شده‌اند
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه با توان بالگری ارتش تاکنون بیش از 600 مصدوم را از مناطق زلزله‌زده جابه‌جا کرده‌ایم، گفت: در حاضر چهار تیپ ارتش در منطقه در حال آواربرداری هستند.
‌امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران در منطقه سرپل‌ذهاب با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه زلزله شب گذشته خسارت فراوانی برجای گذاشت و باعث جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد.
وی با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه یگان‌های ارتش در منطقه حضور یافتند، افزود: برای جابه‌جایی مصدومان، ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به ایجاد یک پل هوایی از کرمانشاه تا سرپل‌ذهاب کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم مجروحان زلزله را منتقل کنیم.
امیر موسوی با بیان اینکه تاکنون بیش از 6 هزار نفر در این زلزله مصدوم شده‌اند و احتمالا پیکرهای بسیاری در زیر آوار‌ مانده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت نخست برای ارتش از زیر آوار درآوردن مصدومان احتمالی است.
وی با بیان اینکه با توان بالگری ارتش تاکنون بیش از 600 مصدوم را از مناطق زلزله زده جابه جا کرده ایم، ادامه داد: در حاضر چهار تیپ ارتش در منطقه در حال آواربرداری هستند و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن کار به اتمام برسد.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه یک هزار تخته چادر و یسایر ملزومات مورد نیاز را از تهران به مناطق زلزله زده ارسال کرده ایم، گفت: تلاش داریم تا مجروحی زیر آورار نماند.
دعوت از تمامی دارندگان گروه خونی O-
سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونیO - (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر کرمانشاه در زلزله شب گذشته تخریب شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده‌اند.
مسعود شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده است و براساس عکس‌های موجود بیشترین خسارت‌ها مربوط به منازل ساخت خود مردم بوده است.
وی عنوان کرد: اکنون خسارت‌های مالی برآورد نمی‌شود و تنها براورد خسارت‌های جانی بررسی می‌شود.
مردم نگران کمبود پتو و چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نباشند
رئیس سازمان هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: تا پایان امروز تمامی اقلام مورد نیاز مردم به دست آنها می‎رسد.
محمدرضا امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه اقلام امدادی و مورد نیاز مردم تا پایان امروز به دست مردم می‎رسد، اظهار داشت: مردم نگران کمبود پتو و چادر در مناطق زلزله‌زده نباشند.
رئیس سازمان هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در مناطق زلزله‎زده حضور دارند، گفت: در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب تمامی اقدامات لازم در حال انجام است.
امیریان از ترس و نگرانی مردم در ارتباط با تأمین اقلام مورد نیاز در مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: مردم استان کرمانشاه با حفظ آرامش روحی و روانی خود اطمینان داشته باشند نیروهای امدادی و هلال‎احمر تمام تلاش خود را برای اقلام مورد نیاز این عزیزان خواهند داشت.
وی اظهار کرد: تمامی راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازگشایی و کار امدادرسانی در حال انجام است.
مرگ تلخ 6 دانش‌آموز کرمانشاهی در زلزله دیشب
رئیس روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مرگ تلخ 6 دانش‌آموز کرمانشاهی در زلزله دیشب خبر داد و گفت: آمار تلفات جانی دانش‌آموزان سرپل‌ذهاب مشخص نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حسین پارساپور با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون براساس آماری که به ما رسیده، در روستای «ده‌جامی» از توابع دالاهو 5 دانش‌آموز و در روستای «زرده» هم که از توابع دالاهو است، یک دانش‌آموز جان باخته است.
وی با بیان اینکه از تلفات جانی دانش‌آموزان در شهرستان سرپل‌ذهاب فعلاً خبری نداریم، افزود: دیوار 2 مدرسه در اسلام‌آباد غرب تخریب شده و هیچ مدرسه‌ای تخریب کامل نشده، خرابی‌ها به صورت بخشی، بوده است.
اعزام 59 روانشناس به مناطق زلزله زده ‌کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 50 روانشناس جهت حمایت روانی از آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده استان اعزام شده است.
انتقال مجروحان با 3 فروند هواپیمای حمل مجروح سپاه به تهران
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: 1200 تخت بیمارستانی در تهران آماده پذیرش مجروحان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه شده است.
مجتبی نیک‌کردار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه 1200 تخت بیمارستانی در تهران آماده پذیرش مجروحان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه شده است اظهار داشت: کمک‌های استانهای معین در حال ارسال است و شهرداری تهران نیز کمک‌های مناسبی ارسال کرده است.
وی با بیان اینکه تمامی راه‌ها بازگشایی شده است عنوان کرد: وزیر کشور و معاون عمرانی به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده وارد استان کرمانشاه شدند و فرودگاه‌ برای پروازهای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هماهنگ شده است.
نیک‌کردار با اشاره به اینکه 33 فروند بالگرد هوانیروز در حال تردد در مسیر فرودگاه تا مناطق زلزله‌زده هستند گفت: سه هواپیمای مخصوص حمل مجروح سپاه پاسداران مشغول انتقال مجروحان از فرودگاه به تهران هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون 4000 مجروح از زیر آوار خارج شده‌اند و 340 نفر نیز جان باختند افزود: عملیات امداد و نجات ادامه دارد و اکنون کار تسریع یافته است و امید داریم تا آخر وقت امروز کار آواربرداری به پایان برسد.
کد N1791186

وبگردی